Cateraar Sodexo gaat samenwerken met Soupalicious
Catering - Sodexo gaat het concept Soupalicious opnemen. Hiermee gaat een van Nederlands grootste cateraars de voedselbanken actief ondersteunen door het voeren van de koelverse soepen van deze sociale onderneming.
Soupalicious is een sociale onderneming die soep produceert en verkoopt in de B2B- en B2C-markt. Net als veel andere foodbedrijven steunt ook Sodexo de strijd tegen voedselverspilling. Door onder andere het aanbieden van de soepen van Soupalicious draagt de cateraar een steentje bij aan het tegengaan van onnodige verspilling van etenswaren. ‘Tegelijkertijd doneren onze gasten op deze manier een kom soep aan de voedselbank’, aldus de cateraar.
Bijdrage
Soupalicious is verheugd over de samenwerking met de cateraar, zo laat oprichter en directeur Milco Aarts weten: ‘Bij onze start in 2015 heeft Sodexo ons geweldig ondersteund. ‘Wij zijn dan ook heel blij dat deze samenwerking nu een vervolg krijgt. Dit is niet alleen goed voor ons, maar ook voor de voedselbanken die in deze barre tijden naarstig op zoek zijn naar voldoende goed voedsel. De samenwerking tussen Sodexo en Soupalicious zal hier zeker een mooie bijdrage aan gaan leveren.’
Voor elke kop soep die Soupalicious levert, wordt automatisch ook een kom soep bezorgt bij een van de voedselbanken. Alle soep wordt gemaakt van 100 procent reststromen, afkomstig van levensmiddelenbedrijven. Daarnaast creëert het bedrijf banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en helpt het bij de opleiding.
Inmiddels heeft Soupalicious al meer dan 1,2 miljoen kommen soep aan de voedselbanken geleverd. Daarmee werd 160.000 kilo kwalitatief hoogwaardige reststromen aan voedsel gered van vernietiging. Verder zijn 25 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt opgeleid voor een baan in de foodsector. Het bedrijf heeft de ambitie om eind 2022 250.000 liter soep te verkopen om er zo voor te zorgen dat iedere klant van de voedselbank elke week koelverse, voedzame soep krijgt van groenten die anders worden weggegooid.
Bron: Sodexo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtCateraar CIRFOOD introduceert de Twist’d
Catering - CIRFOOD heeft als eerste bedrijfscateraar in Nederland de Twist’d aangeschaft en deze speciaal geïmporteerd. De cateraar introduceert daarmee een smakelijk en vernieuwend tosti concept waarmee de cateraar ‘het beste van alle werelden aan de gasten kan geven’.
Lees berichtAnouk Meijer wordt Managing director van The Food Line-up
Benoeming - Anouk Meijer wordt de nieuwe Managing director van evenementencateraar The Food Line-up. Willem Treep zal in zijn rol als CEO zich meer gaan richten op strategie en business development. De dagelijkse leiding draagt hij over aan Meijer.
Lees berichtStefano Teatini krijgt leiding CIRFOOD Nederland en Belgocatering
Benoeming - Vanaf 1 februari 2024 staan CIRFOOD Nederland en Belgocatering onder leiding van Stefano Teatini. Als nieuwe General Manager BE-NE neemt Teatini de taken over van Nanni Manconi, die de afgelopen 6 jaar leiding heeft gegeven aan de bedrijven in Nederland en België.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees bericht