Cawston Press verlaagt calorieën met 24%


Frisdrank - Cawston Press heeft sinds dit jaar de toegevoegde suikers verwijderd zonder kunstmatige toevoegingen te gebruiken. Dit levert gemiddeld 24% minder calorieën per drank op. Volgens de leverancier wordt met de frisdrank ingespeeld op de groep horecabezoekers boven de dertig jaar, waar een veranderende smaakbeleving wordt geconstateerd en waar ook sprake is van een groeiende behoefte aan non-alcoholische dranken. De vier smaakvarianten van Cawston Press spelen hierop in omdat zij minder zoet, maar wel sparkling zijn.  De smaken zijn: Rhubarb, Cloudy Apple, Ginger Beer en Elderflower Lemonade. De frisdranken zijn teven vegan en gutenvrij. Cawston Press Kids De smaakvarianten van Cawston Press voor kinderen bestaan alleen uit water en geperst fruitsap. Ook hier zitten geen toegevoegde suikers of zoetstoffen in. Cawston Press kids verschijnt in de smaken: Apple & Mango, Apple & Pear en Apple & Summer berries. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Jongeren drinken te weinig water’

Onderzoek – Dat water drinken belangrijk is, weet iedereen, maar toch gebeurt dat te weinig. Gemiddeld drinken Nederlanders vijf glazen water per dag, terwijl zeven glazen wordt aangeraden. Vooral jongeren drinken te weinig, blijkt uit onderzoek in opdracht van zorgverzekeraar Menzis. Het Voedingscentrum adviseert volwassenen om elke dag 1,5 tot 2 liter te drinken. Uit het gedane onderzoek komt naar voren dat maar 15...

Lees bericht

‘Aanpak frisdranksector effectiever dan Britse suikertaks’

Suikerreductie – De Nederlandse aanpak om het suikergehalte in frisdranken te reduceren is twee tot drie maal zo effectief dan de Britse suikertaks. Dat zegt de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) naar aanleiding van de recente cijfers over vorig jaar. Nederlandse producenten van frisdrank hebben in 2017 20% calorieën gereduceerd ten opzichte van 2012. Volgens de FWS is dat percentage al twee...

Lees bericht

Finalisten Amsterdam Food Pitch zijn bekend

Wedstrijd – Nog 11 deelnemers strijden om de titel ‘Lekkerste product van 2018’ in de Amsterdam Food Pitch 2018. Een vakjury heeft de 11 finalisten vandaag, op donderdag 19 april, bekendgemaakt. Aanvankelijk hadden zich ruim 70 deelnemers aangemeld om mee te dingen naar de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en op die manier in de schappen te komen bij De Kweker, de Amsterdamse groothandel voor professionele foodinkopers. Gert...

Lees bericht

Bidfood komt in juni met de digitale horecastraat

Groothandels - Groothandel Bidfood komt met de digitale horecastraat. Vanaf juni kunnen ondernemers voor elke wens op het platform terecht, of het nu gaat om glutenvrij, suikervrij of een andere specifieke vraag. Bidfood zet met de horecastraat een volgende stap in haar ambitie om de bol.com van de foodsector te worden. Via het eigen platform wil de groothandel uit...

Lees bericht


Frisdranken op middelbare scholen in 2018 allemaal laag calorisch

Scholen - De Nederlandse frisdrankproducenten gaan het assortiment op middelbare scholen fors aanpassen. Zo stoppen zij met de verkoop van de traditionele, suikerhoudende frisdranken. De aanpassingen moeten eind 2018 zijn afgerond. Naast water zijn dan alleen nog laagcalorische en calorievrije frisdranken te verkrijgen. De industrie loopt met de maatregelen vooruit op de reeds bestaande afspraken gemaakt in het  Akkoord ‘Gezonde Voeding...

Lees bericht

Consument drinkt vaker light en zero’

Onderzoek – De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Dit blijkt uit het 3e Nationaal Frisdrankonderzoek 2017. Cola regular blijft weliswaar nog altijd de meest populaire frisdrank, maar consumenten kiezen ook steeds bewuster voor de light en zero varianten van frisdranken omdat er minder suiker en daardoor minder calorieën in zitten. Het Frisdrankenonderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid