Center Parcs opent twee parken met ‘Kiwa-coronakeurmerk’


De Center Parcs-winkels op de twee parken gaan 20 mei ook open, later volgt de horeca

Leisureparken – Center Parcs heropent op 20 mei de parken Het Meerdal in Limburg en Sandur in Drenthe. Beide parken zijn voorzien van een nieuw keurmerk van certificeringsbedrijf Kiwa. Bedrijven die dit keurmerk voeren zijn getoetst op de maatregelen die ze hebben genomen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Na de opening van de twee parken volgen de andere parken op 29 mei. De locaties van Center Parc zijn dan meer dan negen weken gesloten geweest als gevolg van de beperkende maatregelen. De opening houdt in dat horeca- en cateringbedrijf Albron als exploitant ook de horeca-activiteiten weer kan opstarten. In eerste instantie gaat het om de parkwinkels met levensmiddelen en non-food, maar na 1 juni mogelijk ook de restaurants volgens de richtlijnen van het RIVM.

Garantie

De opening van de parken kan weer omdat de maatregelen ter voorkoming van het coronavirus zijn versoepeld. Om gasten te overtuigen dat er door bedrijven voldoende maatregelen zijn genomen om de veiligheid te kunnen garanderen heeft Kiwa een speciaal coronakeurmerk ontwikkeld. Locaties die voldoen aan de veiligheidseisen ontvangen het keurmerk. De twee Center Parcs zijn de eerste locaties die het keurmerk ontvangen. Later volgen ook de andere locaties van Center Parcs.

Looproutes

Bij Center Parcs is niet alleen gekeken naar de anderhalvemeter afstand die overal gehanteerd moet worden, maar is ook gekeken naar andere procedurele en logistieke zaken. Zo is het personeel getraind en zijn allerhande maatregelen genomen op het gebied van desinfectie en hygiëne. Tevens zijn er speciale looproutes aangebracht en is alles zoveel mogelijk digitaal ingericht bij de check in en check out.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht

Speciale e-learning: coronasafe ondernemen in de horeca

Opleiding – Speciaal om de horeca te helpen bij de (gedeeltelijke) heropening van de locaties heeft opleider Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland in samenwerking met adviesbureau Kroonenburg Advies de e-learning ‘Corona safe ondernemen in de horeca (HACCP)’ ontwikkeld.

Lees bericht

App voor corona-checkgesprek van het horecabezoek

Horeca – Voor het verplichte persoonlijke checkgesprek aan de deur voor gasten die een horecabedrijf willen bezoeken, is nu een app ontwikkeld. Een groep techneuten heeft sinds vandaag checkgesprek.nl gelanceerd dat als platform dit verplichte vraaggesprek kan vervangen. Wie klachtenvrij is kan via de app een groen kaart laten zien aan het horecabedrijf, waarmee de toegang gewaarborgd is.

Lees bericht

Oisterwijk biedt horeca hulp met ruimere terrassen

Gastvrij – Zodra de horeca weer gasten op het terras mag toelaten, staat de gemeente Oisterwijk verruiming van de terrassen toe. Horecaondernemers kunnen hun terrassen dan ruimer inrichten en meer mensen een veilige plek bieden. De gemeente sluit zelfs twee straten in de weekenden af om ondernemers extra ruimte voor hun terras te geven.

Lees bericht



Horeca na 1 juni meer ruimte, sportkantines pas na 1 september

Coronamaatregelen – De eet- en drinkgelegenheden mogen vanaf 1 juni om 12.00 uur weer open. Voorwaarde is dat mensen 1,5 meter afstand houden, zowel binnen als op het terras, met uitzondering van mensen uit hetzelfde huishouden. Ook maakte het kabinet bekend dat er een maximum zit aan het aantal mensen binnen, dat is maximaal dertig, exclusief eigen personeel.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid