Chatbot helpt ondernemer én gast gratis met coronaprotocol


Vakvereniging - Brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri lanceren een gratis app die het voor ondernemers en gasten eenvoudiger maakt per 1 juni te voldoen aan het protocol en de coronacheck. Horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag gebruik maken van een chatbot. De voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten vanuit het protocol zijn dan grotendeels geautomatiseerd.

Via de chatbot ofwel “babbel-robot” kan de ondernemer bijvoorbeeld de gezondheidscheck bij zijn gasten simpel uitvoeren, waarmee wachtrijen worden beperkt. De chatbot brengt bovendien de gasten op de hoogte van de algemene richtlijnen van het RIVM. De chatbot vraagt ook de gasten om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen. Verder sluit de online tool aan bij de voorschriften die genoemd staan in het gezamenlijke protocol van de drie horeca-vakorganisaties.

Gezinshoofd

Indien hiertoe aanleiding is, wordt de informatie geactualiseerd. Frans van Rooij, directeur van ProFri en woordvoerder namens de drie samenwerkende verenigingen, noemt een concreet recent voorbeeld: “Indien een huishouden komt eten, hoeft alleen het gezinshoofd de gezondheidscheck te ondergaan. Dat was eerst niet duidelijk. Deze informatie is dus toegevoegd. Ondernemers kunnen bij gasten die vooraf reserveren verwijzen naar deze tool. Ook kan de consument voor zichzelf nagaan of hij veilig naar een horecabedrijf kan gaan, zonder de verspreider te worden van het coronavirus.”

Gebruik QR-code

Consumenten die weer naar de horeca willen gaan kunnen de chatbot automatisch starten door bij de ingang een QR-code te scannen. Ondernemers kunnen deze code, samen met een poster vanaf zaterdag 30 mei gratis aanvragen via de website www.veiliguitindehoreca.nl. Omdat aan de website nog wordt gewerkt kunnen ondernemers tot die tijd hiervoor contact opnemen met het secretariaat van hun branchevereniging. “We willen met de website en het beschikbaar stellen van de chatbot het veilig uitgaan in de horeca ondersteunen. Zo zal ook de meest actuele versie van het protocol op deze website staan.”

Uitproberen

Ondernemers kunnen deze chatbot nu al uitproberen via https://triage.veiliguitindehoreca.nl en de link naar deze tool al plaatsen op hun website. Over enkele dagen moet de chatbot helemaal operationeel zijn. De drie vakverenigingen stellen de dienst gratis ter beschikking. Er zijn volgens Van Rooij ook commerciële partijen actief, maar die vragen voor de dienst geld.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Restaria roept formules op tot vereniging bij ProFri

Cafetaria – “De cafetariabranche moet gezamenlijk de handschoen oppakken om de sector toekomstbestendig te maken,” dat zegt Hans van Ballegooijen, formulemanager van Restaria. De formule verlengde het collectieve lidmaatschap bij de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en roept andere formules op Restaria te volgen.

Lees bericht


ProFri Keurmerk voor Snackpoint De Passage in Wolvega

Cafetaria – ProFri-bestuurslid Marcel van Veen heeft onlangs het Goed Gefrituurd Keurmerk uitgereikt van de vakvereniging aan zijn collega Menno de Koe van Snackpoint de Passage in het Friese Wolvega. ProFri was in De Koe’s bedrijf te gast vanwege een regionale ledenbijeenkomst.

Lees bericht

ProFri luidt noodklok over hoge energierekening frituurders

Cafetaria - De frituurbranche luidt de noodklok vanwege de hoge energiekosten, die door de oorlog in Oekraïne nog verder stijgen. “De rekening is inmiddels onbetaalbaar geworden waardoor veel ondernemers in de problemen komen,” laat de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) weten. De vereniging roept het Ministerie van Economische Zaken daarom op met steunmaatregelen te komen.

Lees bericht



Horeca vraagt in spoedoverleg nogmaals om versoepelingen

Actie - Brancheorganisaties in de horeca hebben tijdens een spoedoverleg met minister van Economische Zaken Micky Adriaansens grote zorgen geuit over de situatie die nu ontstaat in de samenleving. Horecaondernemers zijn woedend dat de maatregelen voor onder meer winkels waarschijnlijk worden versoepeld, maar voor horeca niet.

Lees bericht

Nederlands Frituurcentrum zoekt mystery guests

Cafetaria - Voor de Nationale Smulgids en de keurmerken voor professionele frituurders is het Nederlands Frituurcentrum op zoek naar extra mystery guests. Wie werkzaam is in of bekend is met de frituurbranche – en dol is op gefrituurde lekkernijen en specialiteiten – wordt aangemoedigd zich te melden.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid