Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat


Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Duurzaamheid is een belangrijke prioriteit voor de Europese mineraalwaterbottelarij, die de ambitie heeft als één van de eerste Europese Coca-Cola productielocaties tegen 2023 CO2-neutraal zijn. Sinds 2008 werd er 1,8 miljoen euro geïnvesteerd in 590 maatregelen om het waterwingebied van 250 hectare te beveiligen tegen en vrijwaren van vervuiling. Het voorkomen van bronvervuiling  geldt als hoogste prioriteit. Alle mogelijke bronnen van verontreiniging in het waterwingebied van 250 hectare rondom de productie-site zijn in kaart gebracht en aangepakt. Zo werden alle mazouttanks (soort olietanks, 552 in totaal) van omwonenden beschermd of weggehaald zodat het water bij een lek niet vervuild zou kunnen worden.  

Erkenning

In 2013 behaalde Chaudfontaine het gouden EWS-certificaat (European Water Stewardship). Nu heeft het bedrijf het wereldwijde platinum certificaat van de Alliance for Water Stewardship (AWS) behaald; de hoogst haalbare variant van deze erkenning op het gebied van duurzaam waterbeheer. AWS is een organisatie die wereldwijd actief is en samenwerkt met bedrijven, NGO’s en overheden. Deze AWS-standaard omvat een wereldwijd systeem van regels rondom onder meer waterbeheer, duurzame waterbalans en waterkwaliteit dat tot stand kwam na onderzoek naar watergebruik in verschillende landen, sectoren en productiesites.

Duurzaamheidambities

Coca‑Cola European Partners (CCEP) heeft de ambitie om in 2040 over de hele waardeketen klimaatneutraal te zijn. Het AWS-certificaat voor Chaudfontaine is een belangrijke stap die past binnen die bredere duurzaamheidsambities. Zo wil Coca-Cola tegen 2030 100% van het water dat gebruikt wordt in de dranken en in de fabrieken teruggeven aan de natuur. In Nederland kondigde Coca-Cola in april aan dat de fabriek in Dongen vanaf 2023 volledig CO2-neutraal zal zijn. De fabriek in Dongen behoort tot één van de zes geselecteerde pilot-fabrieken in het kader van de ambitie van het gehele bedrijf om in 2040 klimaatneutraal te zijn.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht


Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid