Chef Estée Strooker zet rode biet centraal in pop-up Bar Bietstro


Chef Estée Strooker laat al haar creativiteit in haar pop-uprestaurant Bar Bietsro los in een verrassend vegetarisch driegangenmenu / Foto bij: Food Cabinet

Pop-up – Chef Estée Strooker, bekend van o.a. 24Kitchen en groot fan van lokale groenten, zet twee dagen lang de rode biet centraal in haar pop-uprestaurant Bar Bietstro. Met haar initiatief wil zij laten zien dat de rode biet niet alleen smaakvol is, maar dat er ook veel mee is te doen.

Bar Bietstro aan de Boomstraat in Amsterdam is tot vandaag 3 oktober geopend. Belangstellenden kunnen op de locatie kennismaken met de creativiteit van Strooker. Zij laat al haar creativiteit los in een verrassend vegetarisch driegangenmenu.

Voordelen

Slechts 1 op de 3 mensen in Nederland eet biet, volgens cijfers van onderzoekbureau GfK), terwijl de groente veel voordelen heeft, op het gebied van duurzaamheid en gezondheid. Volgens Strooker geeft de groente met zijn prachtige kleur en aardse smaak ieder gerecht een verrassende twist. In het volledig vegetarische menu toont Strooker d mogelijkheden van de biet. Klassieke gerechten krijgen een bietentwist, van millefeuille van gedroogde bietenham tot bieten tarte tatin en bietenwinegums.

Bron: Bar Bietstro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht

Sligro schenkt €10.000 aan Jeugdfonds bij heropening Leeuwarden

Groothandel - Ter gelegenheid van de heropening van de groothandelslocatie in Leeuwarden deed Sligro een schenking aan een belangrijk sociaal-maatschappelijke doel in de regio. Henk de Jong, ambassadeur van het Jeugdfonds Sport & Cultuur in Friesland, ontving uit handen van Bauke de Vries, vestigingsdirecteur Sligro Leeuwarden, een cheque ter waarde van € 10.000.

Lees bericht


McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht

Appèl komt met ‘best basic’-opties bij TU Delft

Catering – Cateraar Appèl, die met de ingang van het nieuwe studiejaar de horeca-activiteiten verzorgt bij de TU Delft, komt daar op de uitgiftepunten met ‘best basic’-opties. Het gaat om producten die binnen de categorie in een betaalbare variant worden aangeboden.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid