Chipsmerk Lay’s introduceert 3 iconische restaurant-smaken


Introductie – Lay’s, het zoutjes- en chipsmerk van PepsiCo, komt met een drietal smaken, die gekoppeld zijn aan een drietal iconische fastservicerestaurants. Deze Restaurant Flavours-range moet de restaurantervaring thuis nabootsen en het ‘niet uiteten kunnen gaan’ iets dragelijker maken, grapt het introductiebericht.

De smaken waarmee Lay’s komt zijn crunchy chicken van KFC, Subway’s sticky sweet teriyaki en cheesy margherita van Pizza Hut. De chips worden gepresenteerd onder het motto ‘het beste van twee werelden’, maar maakt er gelijk een keuzespel van, wat, zo vraagt het merk zich af: hoe denk jij dat KFC, Subway of Pizza Hut zouden moeten smaken?

De chips zijn vanaf vandaag verkrijgbaar en op ieder zakje zit een unieke code die recht geeft op een 2-voor-1-deal bij een van de drie restaurantketens. Dat betekent dat bij elke bestelde en betaalde maaltijd, er ééntje gratis bijkomt. Een actie geldt van 1 mei 2021 tot en met 31 oktober 2021.

“Ons doel is om onze consumenten de beste smaakinnovaties aan te bieden”, zegt Valérie Delaby, Senior Brand Manager Lay’s Benelux. “Uit onderzoek weten we dat uit eten gaan hen aanspreekt. Toen de pandemie begon en restaurants voor onbepaalde tijd moesten sluiten, kwamen we op het idee om de restaurantervaring thuis te brengen. We kozen voor drie bekende en aantrekkelijke smaken van ’s werelds meest iconische restaurants.”

Stemmen

Lay’s wil graag weten wat de consument de meest geslaagde combinatie vindt. Daarom wordt gevraagd om vanaf september één van de drie smaken naar de chipshemel te stemmen. De winnende smaak wordt volgend jaar toegevoegd aan het vaste assortiment van de chipsfabrikant.

Bron: @FoodClicks

De aangepaste Lay’s-recepturen maken gebruik van een innovatieve toepassing van zoutdeeltjes. Op de foto de Lay's chips van PepsiCo met restaurantsmaken Foto's: PepsiCo

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%

Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

Subway introduceert Signature Series in Nederland

Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.

Lees bericht

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht



Yum! Brands neemt 218 restaurants over van EG Group

Buitenland – Yum! Brands' KFC heeft aangegeven dat het 218 restaurants zal overnemen van zijn grootste franchisenemer EG Group in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Yum Brands neemt de locaties over om de groeistrategie in Groot-Brittannië en Ierland te versnellen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid