Chipsmerk Lay’s introduceert 3 iconische restaurant-smaken
Introductie – Lay’s, het zoutjes- en chipsmerk van PepsiCo, komt met een drietal smaken, die gekoppeld zijn aan een drietal iconische fastservicerestaurants. Deze Restaurant Flavours-range moet de restaurantervaring thuis nabootsen en het ‘niet uiteten kunnen gaan’ iets dragelijker maken, grapt het introductiebericht.
De smaken waarmee Lay’s komt zijn crunchy chicken van KFC, Subway’s sticky sweet teriyaki en cheesy margherita van Pizza Hut. De chips worden gepresenteerd onder het motto ‘het beste van twee werelden’, maar maakt er gelijk een keuzespel van, wat, zo vraagt het merk zich af: hoe denk jij dat KFC, Subway of Pizza Hut zouden moeten smaken?
De chips zijn vanaf vandaag verkrijgbaar en op ieder zakje zit een unieke code die recht geeft op een 2-voor-1-deal bij een van de drie restaurantketens. Dat betekent dat bij elke bestelde en betaalde maaltijd, er ééntje gratis bijkomt. Een actie geldt van 1 mei 2021 tot en met 31 oktober 2021.
“Ons doel is om onze consumenten de beste smaakinnovaties aan te bieden”, zegt Valérie Delaby, Senior Brand Manager Lay’s Benelux. “Uit onderzoek weten we dat uit eten gaan hen aanspreekt. Toen de pandemie begon en restaurants voor onbepaalde tijd moesten sluiten, kwamen we op het idee om de restaurantervaring thuis te brengen. We kozen voor drie bekende en aantrekkelijke smaken van ’s werelds meest iconische restaurants.”
Stemmen
Lay’s wil graag weten wat de consument de meest geslaagde combinatie vindt. Daarom wordt gevraagd om vanaf september één van de drie smaken naar de chipshemel te stemmen. De winnende smaak wordt volgend jaar toegevoegd aan het vaste assortiment van de chipsfabrikant.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Doritos en JIMMY’s samen in on-the-go en inflight
Samenwerking – Popcorn-producent Jimmy Products is een samenwerking gestart met Doritos van Pepsico. Doritos, en JIMMY’s dipsauzen zullen in drie deelmarkten als één gecombineerd product worden aangeboden voor inflight, bioscopen en on-the-go. De productcombinaties beleefden de première op de vakbeurs Sial in Parijs, die deze dagen plaatsvindt tot en met 23 oktober.
Lees berichtSubway brengt Amerikaanse sidekick-lijn naar Nederland
Formulenieuws – Subway lanceert een nieuwe sidekick-lijn bestaande uit een Footlong Cookie, Footlong Churro en Footlong Dippers met drie opties voor warme vullingen en een saus naar keuze. De sandwichketen brengt hiermee een Amerikaanse hit naar Nederland.
Lees berichtEerste energieneutrale KFC-restaurants in Nederland
Formulenieuws – De Kentucky Fried Chicken (KFC)-locaties in Almelo en Steenwijk zijn de eerste vestigingen met een A+++++ certificering. Dit betekent dat de restaurants erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er op dit moment is. Volgens KFC is het een primeur in de Nederlandse fastfoodservice-industrie.
Lees berichtCarola Hundling nieuwe Retail Sales Director Nederland PepsiCo
Benoeming – PepsiCo stelt per direct Carola Hundling aan als Retail Sales Director Nederland. In deze nieuw gecreëerde rol zal de 37-jarige Hundling samen met haar team verantwoordelijk zijn voor alle food-categorieën van PepsiCo binnen Retail.
Lees berichtWereldwijde primeur voor ‘Nacht KFC’ met Kipsalon
Formulenieuws - Een wereldwijde primeur voor KFC in Rotterdam. Daar opent de allereerste ‘Nacht KFC’, geopend van 22:00 uur tot 04:00 uur ‘s nachts voor de echte late night cravings. Met exclusief op het menu, KFC’s versie van de iconische kapsalon.
Lees berichtPepsiCo investeert 200 miljoen in verduurzaming chipsfabriek
Verduurzaming – PepsiCo wil haar Belgische fabriek in Veurne met meer dan 200 miljoen verder verduurzamen. Het wil de productie met 35% verhogen en het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen met als doel de broeikasgasemissies te verlagen met 75%. Ook moet de fabriek na de ombouw in 2030 8 keer minder leidingwater in het productieproces gebruiken dan nu het geval is.
Lees bericht