Chips en zoutjes meest favoriete traktatie jongeren


Presentatie chips en zoetwaren bij Spar City

Onderzoek – Chips en zoutjes waren de favoriete lekkernij voor jongeren van 18 tot 35 jaar in coronajaar 2021. Ongeveer een derde van deze groep trakteerde zichzelf het liefst met chips en zoutjes, gevolgd door chocolade.

In opdracht van VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en nootjes, heeft Peil.nl afgelopen weekend een peiling gehouden onder 3000 respondenten door het hele land. De komende Feestdagen houdt de voorkeur voor chips en zoutjes aan, want volgens de peiling staan de zoutjes staan bovenaan het lijstje van wat er in huis moet worden gehaald.  Maar liefst 97% van de Nederlanders viert de komende feestdagen thuis, bij vrienden of familie. Of alleen.

Dit jaar viert 97% van de Nederlanders de komende feestdagen thuis, bij vrienden of familie, of alleen. 44% viert Kerst en oud & nieuw met familie of vrienden. 51% Doet dit met het eigen gezin of partner. 6% viert de feestdagen alleen. 5% Ziet nog wel met wie zij de dagen zullen doorbrengen. 2% viert de feestdagen niet.

Jongeren deden zich in coronajaar 2021 het liefst tegoed aan chips en zoutjes. Theo Heere, directeur VBZ: “Terugkijkend op het coronajaar 2021 zegt ruim een derde van de jongeren in de leeftijd van 18-34 jaar dat zij zichzelf het liefst op chips en zoutjes trakteerden, als zij iets lekkers wilden hebben. Chocolade op een goede tweede plaats. Met snoep en zoetwaren op een goede derde plek bij de 18-24 jarigen. Maar bij de iets oudere Nederlanders zakt die categorie dan weer weg.” Opmerkelijk: 7% van Nederlanders zegt geen lekkers in huis te halen tijdens de feestdagen. Met name bij de 65-plussers zegt 12% geen lekkers in huis te halen. Bij de jongeren is dat minder dan 5%.

Genieten

Lekkers moet kunnen. Voor 1 op de 10 zelfs een must. “30% Van de Nederlanders zegt dat lekkers af en toe moet kunnen, ook al vinden zij het niet gezond”, aldus Theo Heere. “Nog eens 35% geeft aan dat met lekkers niets mis is, maar dat je gewoon op je eten en leefpatroon moet letten. Voor iets meer dan 1 op de 10 Nederlanders is af en toe genieten met lekkers een must.” Iets meer dan een derde let op de extra calorieën de komende tijd. 64% geeft aan dat niet te doen – of weer in januari op te gaan letten.

Bron:  VBZ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Coco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over

Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.

Lees bericht

Pauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock

Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.

Lees bericht

Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht






© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid