Chocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment
.png)
Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.
De afgelopen tijd werkte Guylian aan de verduurzaming van hun producten. Zo maakt het chocolademerk nog enkel gebruik van 100% fairtrade chocolade en ging deze recentelijk over op 100% recyclebare verpakkingen. Guylian grijpt dit moment aan om een volledig nieuwe look and feel van het duty free assortiment - zoals de klassieke zeevruchten, Temptation Mix en tabletten - te introduceren. Ook werd er aan het recept gesleuteld: de vernieuwde versie bevat ambachtelijk geroosterde hazelnoten en focust op een intense smaakbeleving.
Master’s Selection
De Master’s Selection, Guylians premium bonbons die exclusief verkrijgbaar zijn bij travel retail winkels en duty free shops, kreeg eveneens een nieuw jasje. De pralines zijn verkrijgbaar in plasticvrije doosjes van 16 of 25 stuks en worden gemaakt van fairtrade chocolade. Deze bevatten geen palmolie of soja, in lijn met Guylian's duurzaamheidsbeleid. De selectie bestaat uit zes verschillende smaken: coffee cardamom, mocha, almond praliné , caramel pineapple, signature praliné en orange.
Vanaf half oktober zal het assortiment verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en bij duty free shops op luchthavens, aan boord van vliegtuigen en cruiseschepen.
Verduurzaming Guylian
De vernieuwing van het duty free assortiment en de Master’s Selection is onderdeel van de verdere verduurzaming van Guylian. Door over te gaan op 100% fairtrade cacao zal er jaarlijks 500.000 dollar aan fairtradepremies naar West-Afrikaanse cacaoboeren en hun coöperaties in de aanvoerketen van Guylian gaan. Daarnaast zijn alle verpakkingen volledig recyclebaar en is Guylians productiebedrijf in Sint-Niklaas (België) sinds dit jaar volledig klimaatneutraal, wat betekent dat de CO2-uitstoot tot het laagst mogelijke niveau is teruggebracht en alle andere emissies worden gecompenseerd.
Bron: Guylian/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
Lees berichtGroei Fairtrade-producten zorgt voor hogere premie boeren
Impact - Boeren en werknemers in Afrika, Azië & Latijns-Amerika hebben in 2022 een hogere premiebijdrage ontvangen van Fairtrade Nederland. De uitgekeerde premie lag vorig jaar 16% hoger dan het jaar er voor. De verhoging was mogelijk door de groei van het aantal Fairtrade-producten in Nederland.
Lees berichtCoca-Cola stapt volledig over op elektrische bedrijfsauto’s
Duurzaamheid - Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) meldt dat het frisdrankbedrijf volledig overstapt op elektrische voertuigen voor alle bedrijfsauto’s. De transitie moet voor einde van 2026 zijn afgerond vooruitlopend op het wereldwijde EV100 initiatief.
Lees berichtFinse Paulig opent klimaatneutrale tortillafabriek in België
Tex Mex – Vorige week heeft het Finse familiebedrijf Paulig een nieuwe tortillafabriek geopend in België. Dit betekent een belangrijke mijlpaal om aan de groeiende vraag van Tex Mex-producten in Europa te voldoen. De klimaatneutrale, moderne fabriek is gebouwd naast de bestaande faciliteiten van Paulig in Roeselare, België. De fabriek produceert tortilla’s voor Santa Maria, Poco Loco en private label.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees berichtNestlé start cacaoplan tegen kinderarbeid, met inkomensgroei boeren
Duurzaamheidsplan - CEO Mark Schneider van Nestlé heeft vandaag een ‘Living Income’ plan aangekondigd om de risico's op kinderarbeid in de cacaoproductie aan te pakken. Doel achter het plan is de inkomensgroei van cacaoboeren versnellen, zodat de levensstandaard van cacaoboeren en hun familie verbetert. Tegelijkertijd wordt in het plan de regeneratieve landbouw en gendergelijkheid bevorderd.
Lees bericht