Circle K lanceert Circle K Kindness Week in Nederland
Tankstation – Afgelopen zaterdag zijn de locaties van Circle K gestart met de Circle K Kindness Week. Dit initiatief is bedoeld om klanten op een positieve manier bewust te maken van het belang van vriendelijkheid en respect voor het personeel. Met behulp van stickers en posters worden de klanten hierop geattendeerd. Bij het afrekenen krijgen zij iets lekkers mee.
Het initiatief is niet nieuw. Het begon 3 jaar geleden in Estland met een Kindness Day en werd al snel overgenomen door Circle K in de Scandinavische landen. Inmiddels is de dag uitgegroeid tot een hele week, die plaatsvindt in de vierde week van januari. Circle K introduceert dit initiatief nu in Nederland en roept andere Retail partijen op om zich hierbij aan te sluiten. Nathalie Baras en Christie Dekker zijn de drijvende krachten achter dit project bij de Business Unit van Circle K in Nederland.
Training voor medewerkers
Nathalie Baras, Vice President van Circle K in Nederland, vertelt dat de meeste klantcontacten leuk en respectvol verlopen. Maar het gebeurt te vaak dat medewerkers te maken krijgen met ongepaste gedrag van klanten. Dit varieert van woorden en verwensingen tot agressief gedrag. “Dat heeft enorme impact op het gevoel van veiligheid en werkvreugde. Als organisatie besteden we veel tijd en aandacht aan trainingen om de-escalerend op te reageren, maar soms is dat niet genoeg. Er zijn klanten die stellingen omverduwen of hun koffie door de shop gooien omdat ze vinden dat het te lang duurt.”
Aandacht en respect
Circle K vindt het belangrijk om aandacht te vragen voor dit probleem, dat niet alleen bij Circle K speelt. Ook andere retailers, zoals Jumbo en Albert Heijn, hebben te maken met agressie bij bijvoorbeeld tassencontroles bij de zelfcheckouts. Christie Dekker, Director People, zegt: “We zien dit probleem ook in het verkeer en bij andere sociale contacten. Het is belangrijk om te laten zien dat vriendelijkheid en respect niets extra kosten. Elkaar met respect behandelen zou de norm moeten zijn”
Belang van bewustwording
Uit een enquête van Circle K onder medewerkers blijkt dat maar liefst 50% van de gegeven feedback gaat over agressiviteit. Dekker: “En dat zijn alleen de geregistreerde gevallen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk nog hoger.” Dit probleem speelt niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen. “Wij willen dat onze medewerkers zich veilig en prettig voelen op hun werkplek.”
Klanten betrekken
Tijdens de Kindness Week zullen kantoormedewerkers van Circle K de shops bezoeken om het personeel te ondersteunen en in gesprek te gaan met klanten. Baras: “We helpen en spreken klanten aan om te laten zien dat iedereen zijn best doet om het hen naar de zin te maken. Soms duurt een betaling iets langer of staan er meerdere mensen in de rij, maar onze medewerkers doen altijd hun best om klanten snel hun weg weer te kunnen laten vervolgen.”
Samenwerking stimuleren
Circle K hoopt dat het initiatief van de Kindness Week door meerdere partijen wordt opgepakt. Dekker: “In Denemarken werken we samen met Lidl. We hopen dat ook andere partijen in Nederland zich hierbij aansluiten. Laten wij er samen voor zorgen dat onze medewerkers met plezier naar het werk gaan! Dit is niet alleen goed voor ons imago, maar ook voor de bereidheid van om het de Retail sector te werken.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tankstations zien retailfunctie verder toenemen
Tankstations – Brasserie Zuiderzoet in Zeewolde vormde woensdag 12 maart het toneel van zo’n 65 personen uit de wereld van tankstations om zich te oriënteren op de toekomst. Doel van de bijeenkomst van organisatie Drive, voorheen Beta, was de tankstations toekomstbestendiger maken.
Lees berichtTango en Bakker Bart gaan samen tankshop opzetten
Formulenieuws – Tango slaat een nieuwe koers in met een innovatief concept voor haar tankstations, ontwikkeld in samenwerking met Bakker Bart. Het eerste nieuwe station opent dit jaar in Deventer en biedt een eigentijds foodconcept met verse broodjes en kwaliteitskoffie, geserveerd in een comfortabele setting waar bezoekers kunnen werken of ontspannen. Dat laat de tankstationformule weten.
Lees berichtTamoil opent eerste T-Energy station met Flocafe in Rotterdam
Tankstation - Tamoil heeft woensdag de deuren geopend van een moderne energy hub aan de Boezembocht 45 (nieuwe industrieterrein bij de Bosdreef) in Rotterdam. De energy hub heeft ook een eigen naam gekregen, namelijk T-Energy Nieuw Kralingen. Onderdeel van de veranderingen op de locatie is de shop. Ook die is nieuw en draagt de naam Flocafe Espresso Room.
Lees berichtNieuwe versie van onbemande shop Fastned
Tankstation – Fastned heeft woensdag een nieuwe versie geopend van een onbemande shop. De onbemande winkel van Fastned is gevestigd in het Duitse Kinding Altmühltal. De winkel heeft een beperkt assortiment frisdranken, koffie en snacks, maar biedt een comfortabele lounge om te wachten tijdens het opladen en een nette toiletgroep.
Lees berichtDe Haan breidt Tony’s netwerk uit met Wouwse Tol
Tankstation - De Haan Tankstations laat weten dat het netwerk verder is uitgebreid met een nieuw bemand tankstation. Het gaat om het voormalige Total Energies tankstation aan de A58 in Bergen op Zoom. De locatie omgetoverd tot een moderne Shell locatie met het Tony’s Street Food concept.
Lees berichtLidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards
Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.
Lees bericht