Circulair horecaconcept The Green House trekt chef-kok Peter Scholte aan


Duurzaam - Peter Scholte is gestart als chef bij The Green House, een nieuw circulair horecaconcept van Albron in Utrecht. In het restaurant wordt duurzaam en verantwoord gekookt met verse producten, deels uit de eigen inpandige urban farm.  Scholte werkte hiervoor onder andere bij Le Garage, elBulli, en verdiende een Michelinster als chef in Noorwegen. In Nederland had hij vijf jaar zijn eigen dessertrestaurant Sucre in Amsterdam. Daarna was hij medeverantwoordelijk voor het opzetten van MR Porter en The Duchess in het W Hotel in Amsterdam en werkte hij onder andere samen met 3-sterrenchef Jacob Jan Boerma aan de restyling van NH Krasnapolsky. Het afgelopen jaar hield Scholte zich bezig met de restyling en vergroening van Hotel Arena. Circulariteit bekend maken Met zijn ruime ervaring in binnen- en buitenlandse horeca op sterrenniveau hoopt hij met The Green House circulair koken bekender te maken onder een breed publiek. En te laten zien dat circulair koken vooral ook heel smaakvol is. Maar zijn belangrijkste motivatie is de gast. Peter Scholte: “Ik zeg altijd: als ik met een mooi product veel gasten blij kan maken, dan is mijn missie geslaagd. En als dat kan op manier die bijdraagt aan een duurzamere wereld, dan is voor mij de cirkel rond”. The Green House: The Green House is een volledig nieuw circulair en duurzaam gebouwd paviljoen in het hart van Utrecht, aan de Croeselaan. The Green House krijgt na 15 jaar elders weer een nieuwe bestemming. Passend bij het tijdelijke karakter is het complete paviljoen volledig demontabel. Ook wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van hergebruikte of her te gebruiken materialen. Albron is één van de deelnemende partners in het project. The Green House opent in april dit jaar de deuren voor het grote publiek. Bron: Albron

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Albron stelt app voor bedrijfsrestaurantshifts gratis beschikbaar

Catering – Hoe zorg je ervoor dat er niet teveel mensen tegelijkertijd gaan lunchen en de anderhalvemeter-regels worden nagekomen in de bedrijfsrestaurants? Juist met een handige app die mensen in shifts het restaurant laat bezoeken. Albron heeft zo’n app ontwikkeld en stelt deze gratis beschikbaar aan andere bedrijven.

Lees bericht

AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.

Lees bericht

Center Parcs opent twee parken met ‘Kiwa-coronakeurmerk’

Leisureparken – Center Parcs heropent op 20 mei de parken Het Meerdal in Limburg en Sandur in Drenthe. Beide parken zijn voorzien van een nieuw keurmerk van certificeringsbedrijf Kiwa. Bedrijven die dit keurmerk voeren zijn getoetst op de maatregelen die ze hebben genomen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Lees bericht


Albert Heijn wil op termijn 15 AH to go-locaties met Albron

Formulenieuws – De samenwerking tussen Albert Heijn en horeca- & cateringbedrijf Albron, waarvan @FoodClicks eerder deze week melding maakte, moet uiteindelijk leiden tot zo’n vijftien nieuwe to go-winkels. Als locaties voor uitbreiding zien beide bedrijven vooral mogelijkheden in ziekenhuizen, kantoren en universiteiten.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid