CIRFOOD nieuwe cateraar van NWO
“We zijn blij met de twee nieuwe locaties van NWO”, zegt Fred Hegt, operationeel directeur van CIRFOOD. “Het bevestigt wederom dat we aansluiten bij de wens van onze opdrachtgevers, daarnaast draagt de welkome komst van NWO bij aan de groeidoelstellingen en onze ambities. Als horecadienstverlener werken we hard om te groeien. Met onder meer Talpa, KPN, Vitens en nu dus ook NWO begint ons portfolio in de B&I mooi vorm te krijgen.” Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal assortiment centraal in combinatie met het samenwerken met lokale leveranciers. Dit zijn zaken waarop CIRFOOD voorsorteert, en waar NWO volgens eigen zeggen enthousiast over is. “NWO wil stappen zetten in de ontwikkeling naar een zo goed mogelijke duurzame en circulaire dienstverlening. De manier van ondernemen van CIRFOOD sluit daarbij aan. Wij willen betaalbare en gezonde voeding voor onze medewerkers en onze gasten, waarbij tegelijkertijd aandacht is voor mens en milieu en onze planeet zoveel mogelijk wordt ontzien.”
Duurzame koploper
Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn ingebed in de bedrijfsvoering van CIRFOOD. Het van oorsprong Italiaanse bedrijf is ontstaan als een coöperatie van kleine lokale ondernemers. Zij hechten veel belang aan samenwerken, duurzaam omgaan met grondstoffen, zorg voor het landschap, stimulering van de regionale economie en eerlijke prijzen. Het ambitieuze duurzaamheidsprogramma van CIRFOOD Nederland sluit hierop aan en is hiervoor beloond in december 2022 met het Ecovadis Platinum certificaat.
Bron: @FoodClicks
Auteur: M.Louws
Gerelateerd nieuws
GoodLife start programma ‘Meer Smaak, Minder Vlees’
Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.
Lees berichtRoyal Swinkels opnieuw ‘Sustainable Brewery of the Year’
Brouwerij - Royal Swinkels valt twee keer in de prijzen bij de Icons of Beer 2024. Voor het tweede jaar op rij wint het familiebedrijf de titel ‘Sustainable Brewery of the Year’. Daarnaast wordt de inzet van Sustainability Manager Marthijn Junggeburth bekroond met de titel ‘Sustainability Officer of the Year’.
Lees berichtAppetijt onderdeel van Meinders Catering
Overname – Vanaf 1 september wordt Appetijt Natuurvoeding & Gezondheid onderdeel van Meinders Catering. Dat laat het cateringbedrijf in Badhoevedorp weten.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees bericht