Cloetta gaat nieuwe duurzame fabriek bouwen


Zoetwaren - Het Zweedse bedrijf Cloetta, fabrikant van bekende snoepmerken als Red Band, Venco en Lonka, is voornemens haar snoep- en dropproductienetwerk te verbeteren met de bouw van een nieuwe fabriek.

De nieuwe, duurzame fabriek komt er vanwege de groeiambitie van het zoetwarenbedrijf in Nederland, Duitsland en de UK als in het streven de uitstoot van broeikasgassen te reduceren. De nieuwe fabriek zal in Nederland in de buurt van de bestaande locaties komen te staan. Start van de bouw is gepland voor 2023. De fabriek is naar verwachting in 2026 volledig operationeel. De investering zal over de komende vier jaar in totaal 245 miljoen Euro bedragen. Tegelijkertijd kondigt Cloetta het voornemen aan om de drie zoetwarenfabrieken in Turnhout (België) en Roosendaal (Nederland) te sluiten.

Bron: Cloetta/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ISM 2023 naar april vanwege onrust in de zoetwarenmarkt

Beurzen - 's Werelds grootste vakbeurs voor zoetwaren en snacks verschuift volgend jaar eenmalig van januari naar april. De uitdagingen en de onzekerheden binnen de internationale zoetwarenindustrie zijn dermate groot dat organisatie in samenspraak met fabrikanten en belangenpartijen heeft besloten de beurs drie maanden uit te stellen. De beurs is volgend jaar ook een dag korter.

Lees bericht


Snoep is er nu ook met NutriScore A

Zoetwaren – Food2Smile komt met snoepjes die boordevol vezels zitten, maar geen suiker bevatten en ook nog eens vegan zijn. Hierdoor mogen de ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ als enige snoepjes op de Nederlandse markt de Nutri-Score A claimen én lanceert Food2Smile gelijk het allereerste suikervrije zure gummysnoepje van Nederland.

Lees bericht

DSEA neemt taken over van zoetwarenorganisatie VBZ

Samenwerking - VBZ, de brancheorganisatie voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten en de Dutch Sweets Export Association (DSEA) hebben een 5 jarige samenwerkingsovereenkomst ondertekend. DSEA neemt alle exportactiviteiten van VBZ voor koek, snoep en chocolade over met ingang van 1  januari 2022.

Lees bericht



‘Pepernoten het meest gemist na de feestdagen’

Analyse - Dit jaar viert 50% van de Nederlanders Sinterklaas. Dat zijn iets meer dan 8 miljoen huishoudens. Van de zoetigheden die met het kinderfeest worden gegeten zijn de pepernoot en de chocoladeletter zijn het meest populair. De pepernoten worden ook het meest gemist na de feestdagen.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid