Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven


Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

‘The Soda Experience’ is speciaal ontwikkeld voor horecapartners in Nederland. Consumenten die de QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone krijgen vervolgens middels augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment te zien. De tool is tot stand gekomen in samenwerking  met social-first agency GoSpooky.

Horecaondernemers kunnen met de nieuwe techniek gasten een nieuwe beleving bieden en gasten zien met augmented reality de perfect soda serve van Coca-Cola maar ook andere merken zoals Fuze Tea, Finley en Royal Bliss op tafel gevisualiseerd, aldus CCEP. The Soda Experience is vanaf vandaag beschikbaar op het MyCCEP-platform.

Carmen Helmink, Senior Shopper Marketing Manager, en Anouk Vermeer, Shopper Marketing Manager van CCEP Nederland hebben het afgelopen jaar samen met GoSpooky gewerkt de tool. Carmen Helmink: “Wat ons mede inspireerde is dat onderzoek liet zien dat 87% van de horecagasten voordat ze naar binnen stappen nog niet heeft besloten welk merk ze gaan drinken. Daarnaast wordt meer dan de helft van de gasten op andere gedachten gebracht door het zien van de menukaart. Visuele aspecten spelen een belangrijke rol in de uiteindelijke keuze van het drankje.”

Bron: CCEP/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten

Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Lees bericht


Coca-Cola verruilt tijdelijk logo op verpakking voor persoonlijke boodschap

Campagne - Coca-Cola lanceert vandaag de campagne ‘Open To Better’. Een campagne die iedereen stimuleert om stil te staan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst. Het merk stelt voor deze campagne de ruimte van het logo op de verpakkingen ter beschikking om persoonlijke ambities en goede voornemens vast te leggen.

Lees bericht



Coca-Cola in actie met horecaketen De Beren en het Rode Kruis

Actie – Coca-Cola Nederland heeft de actie ‘Making A Difference’ verlengd met een speciale december-editie. De actie, waarbij gezinnen die het hard nodig hebben, werden verrast met maaltijdvouchers voor lokale horecapartners van het frisdrankmerk, wordt nu ook ingezet voor circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp. De vouchers worden gekocht bij horecaketen De Beren.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid