Coca-Cola gestart met innovatieve KeelClip verpakking


Introductie - Vanaf deze week zijn de 250ml multipacks blik van de merken Coca-Cola, Fanta, Sprite en Fernandes verkrijgbaar in een nieuwe kartonnen KeelClip-verpakking. Met deze stap bespaart Coca-Cola in Nederland jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

De minimalistische kartonnen verpakking is 100% recyclebaar en heeft het FSC-mix® keurmerk, het keurmerk voor karton van verantwoorde herkomst. De nieuwe omverpakking bepaart nu niet alleen de plastic krimpfolie, maar beperkt ook het kartongebruik tot een minimum. Voordeel van de verpakking is tevens dat de blikjes volledig zichtbaar zijn. De lijn is inmiddels in volle productie.

Coca-Cola zet deze verpakkingsstap samen met Graphic Packaging International, die de KeelClip™ technologie heeft ontwikkeld. De verpakking heeft inmiddels verschillende verpakkings- en designprijzen gewonnen, waaronder de European Carton Excellence Awards 2020 en de 'Runner-up' NL Packaging Awards 20202.

Duurzaamheidsplan

De introductie van KeelClip is onderdeel van een bredere strategie vanuit het duurzaamheidsactieplan This Is Forward. Eerder kondigde Coca-Cola in Nederland een volledige overstap aan op flessen gemaakt van 100 procent gerecycled plastic. In oktober zijn alle kleine plastic flesjes overgegaan, gevolgd door alle grote plastic flessen in 2021. Jaarlijks bespaart Coca-Cola in Nederland hiermee ruim 10.000 ton nieuw ‘virgin’ plastic.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid