Coca-Cola in actie met horecaketen De Beren en het Rode Kruis


Actie – Coca-Cola Nederland heeft de actie ‘Making A Difference’ verlengd met een speciale december-editie. De actie, waarbij gezinnen die het hard nodig hebben, werden verrast met maaltijdvouchers voor lokale horecapartners van het frisdrankmerk, wordt nu ook ingezet voor circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp. De vouchers worden gekocht bij horecaketen De Beren.

Daarnaast doneert Coca-Cola Nederland ook rechtstreeks 50.000 euro aan het Rode Kruis voor directe voedselhulp, in aanvulling op de donatie van 400.000 dollar (omgerekend €372.382) eerder dit jaar.

Making a Difference

Het Rode Kruis helpt mensen die als gevolg van de coronacrisis het hoofd niet boven water kunnen houden en geen aanspraak kunnen maken op andere vormen van hulp. Met een donatie aan het voedselprogramma van het Rode Kruis hoopt Coca-Cola Nederland deze mensen te helpen. Daarnaast worden er maaltijdvouchers uitgedeeld, waarmee gezinnen kunnen genieten van een gratis maaltijd van een De Beren-vestiging bij hen in de buurt. De vouchers worden uitgedeeld in zes steden: Amsterdam (Noord), Rotterdam, Den Haag, Leiden (Zuid), Tilburg en Utrecht. Met deze vouchers kunnen de gezinnen een maaltijd laten bezorgen tijdens de feestdagen of op ieder ander gewenst moment.

Grote vraag naar voedselhulp

De aanhoudende COVID-19-crisis zorgt voor schrijnende situaties bij honderdduizenden mensen die zich al in een kwetsbare positie bevinden of dreigen te komen. Een grote groep mensen heeft in de afgelopen periode hun inkomen verloren of deze sterk zien verminderen. Het Rode Kruis ziet dat de voedselnood sterk is gegroeid sinds mei 2020 en dat de nood (veel) langer voortduurt dan eerder ingeschat. Daarom deelt het Rode Kruis, in samenwerking met lokale organisaties, op diverse plekken in Nederland boodschappenkaarten uit. Daarmee kunnen mensen zelf hun dagelijkse boodschappen aanschaffen.

Waardering

De Beren is blij met de actie. Marjolein Mens, marketing manager bij de Beren: “Wij zien bij de Beren dat de omzet in de restaurants enorm is teruggelopen. Wij waarderen het ontzettend dat Coca-Cola Nederland 750 vouchers bij ons afneemt, waarmee wij gezinnen die het heel erg zwaar hebben een lekkere maaltijd kunnen bezorgen en zo een steentje kunnen bijdragen.” Ook het Rode Kruis is verheugd over de actie. Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: “Wij zijn bezig met de grootste hulpverleningsactie sinds de Watersnoodramp en onze vrijwilligers zijn dag en nacht in touw. We zijn blij dat we de nood kunnen verlichten maar het is voor Nederland wel een ramp van ongekende omvang. Dankzij Coca-Cola Nederland hebben wij boodschappenkaarten kunnen uitdelen aan de mensen die het echt nodig hebben, en daar zijn wij heel dankbaar voor.”

Partnership met Rode Kruis

Coca-Cola is zich tijdens de lockdown meer gaan richten op lokale initiatieven en minder op de marketingactiviteiten.  Ook in Nederland is er meegewerkt aan verschillende lokale initiatieven, zoals steun aan het Rode Kruis, maar ook de inzamelingsactie van #geefjedrankjedoor en de campagne “Deze Coca-Cola krijg je van ons” - om horeca en andere klanten te ondersteunen. Kirsten van Zandwijk, ‎Director Public Affairs, Communications & Sustainability bij Coca-Cola Nederland: “Het is niet de eerste keer dat de wegen van Coca-Cola en het Rode Kruis elkaar kruisen. Meer dan 100 jaar geleden vond de allereerste fondsenwerving plaats ten behoeve van het Amerikaanse Rode Kruis. The Coca-Cola Company heeft het Rode Kruis door de jaren heen ondersteund met financiële donaties, schenkingen van dranken, vrijwilligerswerk door werknemers en door het delen van onze marketingkanalen en -expertise. De samenwerking is uitgegroeid tot een krachtig, internationaal en intensief partnerschap waarbij de focus ligt op noodhulp en wederopbouw.”

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




De Beren populairste restaurantketen Nederland

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Lees bericht

Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht


Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid