Coca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
_480_480_90.jpeg)
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
In Nederland is Coca-Cola 3000 de tweede variant in de Coca-Cola Creations serie. Met de nieuwe variant waagt Coca-Cola een poging om de wereldwijde toekomstvisie van consumenten vast te leggen. “Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden Coca-Cola's inspiratie voor de unieke smaak van Coca-Cola 3000,” zo laat het bedrijf weten. “Met Coca-Cola Creations willen we onverwachte en magische momenten creëren,” zegt Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca-Cola. “Met hulp van AI technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca-Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken.”
Design
De nieuwste Creation heeft ook een futuristische verpakking. Ook dat is ontworpen met behulp van AI. Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca-Cola logo en het Coca-Cola Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren. Door het blikje te scannen, worden gebruikers naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Suikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtNieuw kennisinitiatief Anuga Horizon naast Anuga
Vakbeurzen – Aan de Anuga van dit jaar wordt voor het eerst toegevoegd de Anuga Horizon, een nieuw evenementformat, parallel gehouden aan de mondiale levensmiddelenbeurs Anuga. Thema van het nieuwe kennisevent is ‘Discovering New Frontiers: Anuga HORIZON - Cultivating Change in Food Innovation ‘.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees bericht‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’
Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.
Lees berichtFood100 toont voorlopers in verduurzaming voedselsysteem
Verkiezing – Vrijdag is voor de zevende keer bekend gemaakt wie de meeste impactvolle voedselveranderaars van Nederland zijn. De Food100-lijst bestaat uit 100 verduurzamers, vernieuwers en aanjagers die ons voedselsysteem verbeteren en bijdragen aan het oplossen van onze klimaat- en voedseluitdagingen. Zij zetten zich in voor beter en eerlijker eten en drinken voor iedereen.
Lees berichtHero komt met Cassis No Bubbles
Introductie - Hero, producent van cassis, komt met een koolzuurvrije variant van de populaire frisdrank met zwarte bessen. Volgens de in Breda gevestigde fabrikant van onder andere B’tween, Hero Jam en natuurlijk Cassis vond het hoog tijd worden om de populariteit van Cassis door te trekken naar het segment fruitdranken.
Lees bericht