Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’


De 'Hug', een nieuw perspectief op het iconische beeldmerk van Coca-Cola

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Het nieuwe platform moet de merkbelofte van Coca-Cola - om mensen iedere dag weer samen te brengen en verenigen – versterken. ‘Real magic’ is volgens Coca-Cola gebaseerd op de lessen van de afgelopen anderhalf jaar: dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden. Magie die in kleine dingen kan zitten, maar ook in tegenstrijdigheden. “Het merk Coca-Cola wordt gedefinieerd door tegenstrijdigheden: bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch,” aldus Manolo Arroyo, Chief Marketing Officer bij The Coca-Cola Company. "De Real Magic-filosofie komt vanuit de overweging dat deze tegenstrijdigheden de wereld juist een meer interessante plek maken.”

'Hug'-logo

Naast het Real Magic-platform introduceert het merk een nieuwe en opgefriste visuele identiteit, evenals een nieuw perspectief op het Coca-Cola logo dat in alle marketing-materialen te zien gaat zijn. Geïnspireerd op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes als het ware altijd al heeft  omarmd, wordt het iconische Coca-Cola logo gebogen tot een ‘Hug’ logo.

“One Coke Away From Each Other”

Real Magic wordt gelanceerd met een nieuwe campagne "One Coke Away From Each Other", die de verbondenheid tussen mensen toont. De campagne vermengt de echte wereld met de virtuele wereld en stelt de vraag wat er zou gebeuren als Coca-Cola, als symbool van saamhorigheid, een brug zou kunnen slaan tussen twee werelden. Werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn, om zo voor echte magie te zorgen. In deze film zijn ook drie bekende gamers te zien - DJ Alan Walker, Team Liquid's Aerial Powers en Average Jonas. En voor wie de campagne nog niet heeft gezien, Coca-Cola verbindt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Lees bericht


Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht

AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht



Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken

Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid