Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’


De 'Hug', een nieuw perspectief op het iconische beeldmerk van Coca-Cola

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Het nieuwe platform moet de merkbelofte van Coca-Cola - om mensen iedere dag weer samen te brengen en verenigen – versterken. ‘Real magic’ is volgens Coca-Cola gebaseerd op de lessen van de afgelopen anderhalf jaar: dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden. Magie die in kleine dingen kan zitten, maar ook in tegenstrijdigheden. “Het merk Coca-Cola wordt gedefinieerd door tegenstrijdigheden: bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch,” aldus Manolo Arroyo, Chief Marketing Officer bij The Coca-Cola Company. "De Real Magic-filosofie komt vanuit de overweging dat deze tegenstrijdigheden de wereld juist een meer interessante plek maken.”

'Hug'-logo

Naast het Real Magic-platform introduceert het merk een nieuwe en opgefriste visuele identiteit, evenals een nieuw perspectief op het Coca-Cola logo dat in alle marketing-materialen te zien gaat zijn. Geïnspireerd op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes als het ware altijd al heeft  omarmd, wordt het iconische Coca-Cola logo gebogen tot een ‘Hug’ logo.

“One Coke Away From Each Other”

Real Magic wordt gelanceerd met een nieuwe campagne "One Coke Away From Each Other", die de verbondenheid tussen mensen toont. De campagne vermengt de echte wereld met de virtuele wereld en stelt de vraag wat er zou gebeuren als Coca-Cola, als symbool van saamhorigheid, een brug zou kunnen slaan tussen twee werelden. Werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn, om zo voor echte magie te zorgen. In deze film zijn ook drie bekende gamers te zien - DJ Alan Walker, Team Liquid's Aerial Powers en Average Jonas. En voor wie de campagne nog niet heeft gezien, Coca-Cola verbindt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid