Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken


De nieuwe suikervrije frisdranken bij Coca-Cola

Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.

Frisdranken met minder calorieën of zonder suiker worden steeds populairder bij de consument. Vandaar dat Coca-Cola op die trend wil inspelen  door een grote keuze te bieden aan smaakvariaties en beleving. Coca-Cola introduceert daarom Coca-Cola Zero Sugar Cherry. Dit is de vertrouwde Coca-Cola zonder suiker maar met kersensmaak. Omdat volgens de fabrikant in Nederland 1 op de 5 cola-drinkers kiest voor frisdrank met smaakvariatie, waarbij 52% de voorkeur heeft voor Cherry. De smaakvariant vormt tevens een verbreding binnen het groeiende suikervrije aanbod van Coca-Cola. Deze  Coca-Cola-variant is reeds ook buiten de supermarkt te verkrijgbaar in onder andere de horeca en on-the-go locaties in verschillende verpakkingen, te weten 330ml blik, 500ml PET-fles en de 200ml glazen horecafles.

Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar

Naast de eerder geïntroduceerde suikervrije smaak Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar, die in de komende weken verkrijgbaar zal zijn in de markt, introduceert Coca-Cola nu ook de Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar variant. Deze smaakvariant is een combinatie van groene thee en de frisse smaak van appel en kiwi.

Fanta Orange No Sugar

Fanta Orange No Sugar is de combinatie van sprankelend water en sinaasappelsap, maar dan zonder suiker. Deze frisdrank met fruitsmaak bestaat uit een mix van natuurlijke aroma’s en bevat geen toegevoegde kleurstoffen. Daarnaast heeft Fanta Orange No Sugar ook een nieuw design gekregen: het zilveren design is gewijzigd in wit (inclusief witte dop).

Sleek can

Naast de uitbreiding van het Coca-Cola portfolio, is de frisdrankproducent ook bezig geweest met de verpakkingen. De nieuwe 330ml blikverpakking, genaamd 'sleek can',  is gemaakt van recyclebaar aluminium, die lichter in de hand voelt. Het blikje is ook hoger en smaller. Het gehele 330ml blikassortiment in de home en on-the-go kanalen, waaronder Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fernandes, Minute Maid en Topo Chico, heeft nu deze nieuwe verpakking. Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus, Fuze Tea Green Tea Mango Chamomile, Fuze Tea Green Tea en Fuze Tea Sparkling Lemon zijn ook beschikbaar in de nieuwe standaard 330ml blikverpakking. Alleen de Fuze Tea Green Tea Mango Chamomile en Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus varianten blijven daarnaast als 250ml blikverpakking beschikbaar in het home kanaal.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid