Coca-Cola lanceert variant zero sugar; lijkt nog meer op klassieke Coca-Cola


Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht

Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht


Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht

Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid