Coca-Cola lanceert variant zero sugar; lijkt nog meer op klassieke Coca-Cola


Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht

Frisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit

Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.

Lees bericht




Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid