Coca-Cola presenteert nieuwe ‘One Brand’ design, uitrol wereld volgt dit jaar


Frisdranken - Frisdrankenreus Coca-Cola heeft maandag de nieuwe uitstraling onthuld voor het assortiment flesjes en blikjes die het wereldwijd gaat voeren. In het nieuwe design claimt het bedrijf nu nog nadrukkelijker de rode kleur over de complete productrange. Het ontwerp brengt de verpakkingen van Coca-Cola Original Taste (Classic), Light (Diet), Zero en Life nog meer op een lijn met elkaar. De flesjes en blikjes in de nieuwe uitstraling zullen voor het eerst te koop zijn op de Mexicaanse markt. In de loop van 2016 en 2017 wordt het design doorgevoerd op de verpakkingen in meerdere landen verspreid over de wereld. The Red Disc’, de rode schijf die in januari voor het eerst te zien was in de wereldwijde ‘Taste the Feeling’ reclamecampagne, zal voortaan prominent op de verpakkingen te zien zijn. In alle varianten is de beroemde rode kleur van Coca-Cola de verbindende factor. Hiermee wil het bedrijf de eenheid laten zien tussen de verschillende varianten met of zonder calorieën en met of zonder caffeïne. De nieuwe uitstraling moet consumenten in staat stellen de cola-variant te kiezen die het beste bij hun smaak, lifestyle en dieet past. Eenmaking Mexico heeft de primeur van het nieuwe design en consumenten kunnen ze vanaf de eerste week van mei in de schappen aantreffen. “De eenmaking van het merk door middel van design, toont de eerste keer in onze 130 jarige historie dat de iconische Coca-Cola uitstraling op zo’n prominente manier in onze producten wordt doorgevoerd”, aldus Vice President Global Design James Sommerville van Coca-Cola. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cawston Press verlaagt calorieën met 24%

Frisdrank - Cawston Press heeft sinds dit jaar de toegevoegde suikers verwijderd zonder kunstmatige toevoegingen te gebruiken. Dit levert gemiddeld 24% minder calorieën per drank op. Volgens de leverancier wordt met de frisdrank ingespeeld op de groep horecabezoekers boven de dertig jaar, waar een veranderende smaakbeleving wordt geconstateerd en waar ook sprake is van een groeiende behoefte aan non-alcoholische dranken....

Lees bericht

‘Jongeren drinken te weinig water’

Onderzoek – Dat water drinken belangrijk is, weet iedereen, maar toch gebeurt dat te weinig. Gemiddeld drinken Nederlanders vijf glazen water per dag, terwijl zeven glazen wordt aangeraden. Vooral jongeren drinken te weinig, blijkt uit onderzoek in opdracht van zorgverzekeraar Menzis. Het Voedingscentrum adviseert volwassenen om elke dag 1,5 tot 2 liter te drinken. Uit het gedane onderzoek komt naar voren dat maar 15...

Lees bericht

‘Aanpak frisdranksector effectiever dan Britse suikertaks’

Suikerreductie – De Nederlandse aanpak om het suikergehalte in frisdranken te reduceren is twee tot drie maal zo effectief dan de Britse suikertaks. Dat zegt de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) naar aanleiding van de recente cijfers over vorig jaar. Nederlandse producenten van frisdrank hebben in 2017 20% calorieën gereduceerd ten opzichte van 2012. Volgens de FWS is dat percentage al twee...

Lees bericht

Frisdranken op middelbare scholen in 2018 allemaal laag calorisch

Scholen - De Nederlandse frisdrankproducenten gaan het assortiment op middelbare scholen fors aanpassen. Zo stoppen zij met de verkoop van de traditionele, suikerhoudende frisdranken. De aanpassingen moeten eind 2018 zijn afgerond. Naast water zijn dan alleen nog laagcalorische en calorievrije frisdranken te verkrijgen. De industrie loopt met de maatregelen vooruit op de reeds bestaande afspraken gemaakt in het  Akkoord ‘Gezonde Voeding...

Lees bericht


Consument drinkt vaker light en zero’

Onderzoek – De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Dit blijkt uit het 3e Nationaal Frisdrankonderzoek 2017. Cola regular blijft weliswaar nog altijd de meest populaire frisdrank, maar consumenten kiezen ook steeds bewuster voor de light en zero varianten van frisdranken omdat er minder suiker en daardoor minder calorieën in zitten. Het Frisdrankenonderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van...

Lees bericht

Meer keuze en beleving bij frisdrankenschap van Versmarkt Van der Valk

Frisdranken - Coca-Cola heeft bij Van der Valk Versmarkt in Voorschoten het frisdrankenschap aangepast. Klanten krijgen dankzij de nieuwe schapindeling en elementen meer keuze en inspiratie. “In de Versmarkt staat klantbeleving centraal. Dit nieuwe schap is onderscheidend en sluit uitstekend aan op het aanbod en de indeling van onze verswinkel. Wij verwachten met deze nieuwe schapindeling meer rendement en een...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid