Coca-Cola schaft gebruik nieuw plastic voor de flessen af in Nederland


Duurzaamheid – Coca-Cola schaft het gebruik van nieuw plastic voortaan af voor de productie van de plastic flessen in Nederland. De hele portfolio gaat over op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic met 42% minder CO2-voetafdruk dan flessen van nieuw plastic.

Eind vorig jaar waren alle kleine plastic flesjes al over op 100% gerecycled plastic. Zoals destijds aangekondigd, stromen vanaf volgende week  ook de grote flessen gemaakt van gerecycled plastic in de markt. In Nederland is Coca-Cola de eerste grote frisdrankproducent die dit op deze schaal voor het volledige portfolio realiseert.

De overstap naar 100% gerecycled plastic (rPET) voor de volledige portfolio, waaronder Coca-Cola, Sprite, Fanta en Fuze Tea, resulteert jaarlijks in een CO2-besparing van 42% ten opzichte van flessen gemaakt van nieuw plastic. Daarnaast levert het een besparing op van ruim 10.000 ton nieuw ‘virgin’ plastic per jaar.

Duurzamere verpakkingen

Coca-Cola in Nederland werkt al geruime tijd aan het verder verduurzamen van alle verpakkingen en het verminderen van het gebruik van nieuw plastic binnen de gehele keten. Zo introduceerde Coca-Cola een jaar geleden de KeelClip-verpakkingen, waarmee minimalistisch karton het plastic om blikjes heen vervangt. Ook houdt het merk zich bezig met het verkleinen van de hoeveelheid plastic in de flessen en wordt er gewerkt aan verdere innovaties zoals het ontwikkelen van alternatieven zoals een papieren fles en verpakkingsvrije oplossingen.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht






Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid