Coca-Cola schaft gebruik nieuw plastic voor de flessen af in Nederland


Duurzaamheid – Coca-Cola schaft het gebruik van nieuw plastic voortaan af voor de productie van de plastic flessen in Nederland. De hele portfolio gaat over op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic met 42% minder CO2-voetafdruk dan flessen van nieuw plastic.

Eind vorig jaar waren alle kleine plastic flesjes al over op 100% gerecycled plastic. Zoals destijds aangekondigd, stromen vanaf volgende week  ook de grote flessen gemaakt van gerecycled plastic in de markt. In Nederland is Coca-Cola de eerste grote frisdrankproducent die dit op deze schaal voor het volledige portfolio realiseert.

De overstap naar 100% gerecycled plastic (rPET) voor de volledige portfolio, waaronder Coca-Cola, Sprite, Fanta en Fuze Tea, resulteert jaarlijks in een CO2-besparing van 42% ten opzichte van flessen gemaakt van nieuw plastic. Daarnaast levert het een besparing op van ruim 10.000 ton nieuw ‘virgin’ plastic per jaar.

Duurzamere verpakkingen

Coca-Cola in Nederland werkt al geruime tijd aan het verder verduurzamen van alle verpakkingen en het verminderen van het gebruik van nieuw plastic binnen de gehele keten. Zo introduceerde Coca-Cola een jaar geleden de KeelClip-verpakkingen, waarmee minimalistisch karton het plastic om blikjes heen vervangt. Ook houdt het merk zich bezig met het verkleinen van de hoeveelheid plastic in de flessen en wordt er gewerkt aan verdere innovaties zoals het ontwikkelen van alternatieven zoals een papieren fles en verpakkingsvrije oplossingen.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht



Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang...

Lees bericht



Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Lees bericht

Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid