Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem


Het compact Freestyle-tapsysteem biedt keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Het Compact Freestyle tapsysteem is ontworpen voor kleinere locaties onderweg en op het werk en maakt onderdeel uit van een bredere testfase van het frisdrankenbedrijf in verschillende landen om het aantal verpakkingen te verminderen. De 'drinks-on-demand'-innovatie sluit aan bij de ambitie van The Coca-Cola Company dat tegen 2030 minimaal 25% van alle dranken worden verkocht in hervulbare verpakkingen of in drankendispensers met herbruikbare verpakking. Vanaf juli is de Compact Freestyle in Nederland te vinden bij tankstation Shell Buttervliet in Numansdorp aan de A29. De pilot van Coca-Cola met het tapsysteem loopt momenteel ook in Frankrijk, België, Groot-Brittannië en andere markten in Europa.

Bemoedigend

“Dit innovatieve compacte tapsysteem is een belangrijke stap voorwaarts,” aldus Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola Europacific Partners Nederland. “Uit de bevindingen van onze voorlopige analyse blijkt dat de nieuwe Compact Freestyle per dosis een lagere CO2-uitstoot kan hebben dan traditionele verpakkingen. Dit is enorm bemoedigend, gezien het belang om actie te ondernemen op het gebied van duurzaamheid voor ons bedrijf, onze klanten en consumenten. Door consumenten te stimuleren om herbruikbare bekers of flessen te gebruiken, kunnen we optimale verpakkings- en uitstootreductie behalen”.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht


AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht


Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken

Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.

Lees bericht



Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid