Coca-Cola vernieuwt recept energydrink en komt met cherry-variant


Introductie – Coca-Cola heeft een jaar na de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar de receptuur aangepast. De beide varianten worden nu qua smaak nog meer gelinkt aan de Coca-Cola smaak. Daarnaast komt er een variant bij: vanaf week 10 is de energydrink ook in de cherry-smaak verkrijgbaar.

Het vernieuwde recept van de energydrink bevat naast meer Coca-Cola-smaak verder ingrediënten zoals guarana-extract, cafeïne van natuurlijke oorsprong en B-vitamines. De reden om de range uit te breiden met de kersensmaak is omdat deze variant het ook goed doet in het reguliere assortiment. Ook deze smaak komt verkrijgbaar als suikervrije variant; Coca-Cola Energy Cherry no sugar.

Afzender Coca-Cola

Daan Berendsen, sr. brand manager bij Coca-Cola Nederland is tevreden over de introductie van de energydrinks in Nederland. “De functionele drank past goed bij ons als total beverage company, waarbij we voor ieder moment een geschikt drankje willen aanbieden. Smaak is wel een belangrijk uitgangspunt.” En omdat de afzender Coca-Cola is, verwachten gebruikers ook dat het product een Coca-Cola-smaak heeft. Alle reden om de smaakprofielen dichter naar elkaar toe te brengen.

Ander design

Naast de vernieuwde receptuur en de nieuwe smaakvariant is ook het design van de verpakking aangepast. De Coca-Cola Energy krijgt, volgens het bedrijf, een wat gedurfder design en het onderscheid tussen suikerhoudend en suikervrij wordt duidelijker. De informatie op de verpakking maakt ook duidelijk voor wie het product bestemd is. De nieuwe producten verschijnen in een 250ml slim can in het drankenschap bij onder andere supermarkten en tankstations.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola zet kerstcommercial in teken van de verbinding

Campagne - Coca-Cola heeft de nieuwe kerstcampagne in het teken gezet van de verbinding. In de commercial tijdens de sfeestdagen roept het bedrijf mensen op om het goede in anderen te zien met de campagne ‘What we share is stronger’. Deze campagne heeft als boodschap de verschillen opzij te zetten en samen aan tafel te gaan om het moment van...

Lees bericht

Nieuwe Fuze Tea is zowel warm als koud te drinken

Frisdrank – De commercial wordt al vertoond; een nieuwe variant Fuze Tea voor de komende wintermaanden met een nieuwe smaak (zwarte thee, appel en  kaneel), maar... des te opvallender: de variant is zowel koud (onderweg) als warm (thuis op de bank) te drinken. Hierdoor kunnen de ijstheeliefhebbers het drankje in een mok in de magnetron opwarmen en er ook warm van...

Lees bericht

Coca-Cola Energy opent pop-upstore op Utrecht CS

Pop-up – Coca-Cola heeft vandaag op Utrecht CS een pop-upstore geopend voor het merk Coca-Cola Energy. NS-reizigers kunnen in de tijdelijke winkel de recent geintroduceerde energydrank uitproberen en een ook een experience ondergaan. De pop-upstore staat er tot en met zaterdag 12 oktober en heeft naast een promotieteam dat de blikjes uitdeelt, ook een danseres, die op een klein podium tussen 16.00 en 19.00...

Lees bericht

Franse super Leclerc introduceert ‘doorzichtige’ cola

Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden....

Lees bericht


The Streetfood Club wint Royal Bliss Cocktail Competition

Wedstrijd - The Streetfood Club uit Utrecht is gisteren winnaar geworden van de Royal Bliss Cocktail Competition. In totaal gingen vijf teams de strijd met elkaar aan in de The Five Points Bar & Drink Society in Den Haag. Het team, bestaande uit bartenders Tony Valens en Marko Pečnik, won de competitie met de cocktail Bringing Sexy Back, een mix...

Lees bericht

Drie Coca-Cola-producten voortaan in gerecycled plastic

Duurzaam - Coca-Cola in Nederland maakt bekend dat de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Doel is om begin 2020 in heel West-Europa met deze drie merken over te stappen. Vanaf dat moment zal er elk jaar 9.000 ton nieuw plastic worden bespaard. In Nederland is Chaudfontaine vanaf oktober als eerste merk beschikbaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid