Coca-Cola vernieuwt recept energydrink en komt met cherry-variant


Introductie – Coca-Cola heeft een jaar na de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar de receptuur aangepast. De beide varianten worden nu qua smaak nog meer gelinkt aan de Coca-Cola smaak. Daarnaast komt er een variant bij: vanaf week 10 is de energydrink ook in de cherry-smaak verkrijgbaar.

Het vernieuwde recept van de energydrink bevat naast meer Coca-Cola-smaak verder ingrediënten zoals guarana-extract, cafeïne van natuurlijke oorsprong en B-vitamines. De reden om de range uit te breiden met de kersensmaak is omdat deze variant het ook goed doet in het reguliere assortiment. Ook deze smaak komt verkrijgbaar als suikervrije variant; Coca-Cola Energy Cherry no sugar.

Afzender Coca-Cola

Daan Berendsen, sr. brand manager bij Coca-Cola Nederland is tevreden over de introductie van de energydrinks in Nederland. “De functionele drank past goed bij ons als total beverage company, waarbij we voor ieder moment een geschikt drankje willen aanbieden. Smaak is wel een belangrijk uitgangspunt.” En omdat de afzender Coca-Cola is, verwachten gebruikers ook dat het product een Coca-Cola-smaak heeft. Alle reden om de smaakprofielen dichter naar elkaar toe te brengen.

Ander design

Naast de vernieuwde receptuur en de nieuwe smaakvariant is ook het design van de verpakking aangepast. De Coca-Cola Energy krijgt, volgens het bedrijf, een wat gedurfder design en het onderscheid tussen suikerhoudend en suikervrij wordt duidelijker. De informatie op de verpakking maakt ook duidelijk voor wie het product bestemd is. De nieuwe producten verschijnen in een 250ml slim can in het drankenschap bij onder andere supermarkten en tankstations.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid