Coca-Cola zet recyclen centraal


Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn, als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rondmaken. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. Can crushers Coca-Cola is deze zomer ook aanwezig op diverse festivals met een festivalactivatie rondom recycling, waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘can crushers’ om consumenten te stimuleren hun verpakking op de juiste manier weg te gooien. Zo worden bezoekers bijvoorbeeld beloond met een feestje wanneer er voldoende afval is ingezameld. Consumentenactie Via de website helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten vanaf eind juni tot de laatste week van september dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles– maken en hun locatie doorgeven. Het systeem herkent de verpakking en via de website krijgen ze gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. De zomercampagne van Coca-Cola is traditioneel de grootste campagne van het jaar. In totaal gaat het deze zomer in Nederland om 150 tot 160 miljoen verpakkingen, waarop de boodschap ‘Together, help us recycle’ en een speciaal ontworpen logo te vinden is. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola vernieuwt recept energydrink en komt met cherry-variant

Introductie – Coca-Cola heeft een jaar na de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar de receptuur aangepast. De beide varianten worden nu qua smaak nog meer gelinkt aan de Coca-Cola smaak. Daarnaast komt er een variant bij: vanaf week 10 is de energydrink ook in de cherry-smaak verkrijgbaar.

Lees bericht

Coca-Cola zet kerstcommercial in teken van de verbinding

Campagne - Coca-Cola heeft de nieuwe kerstcampagne in het teken gezet van de verbinding. In de commercial tijdens de sfeestdagen roept het bedrijf mensen op om het goede in anderen te zien met de campagne ‘What we share is stronger’. Deze campagne heeft als boodschap de verschillen opzij te zetten en samen aan tafel te gaan om het moment van...

Lees bericht

McDonald’s lanceert platform voor eigen milieu-initiatieven

Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s lanceert een Europees platform om innovatieve oplossingen te testen op het gebied van verpakkingen en recycling. Dit ‘Better M’ programma is opgezet om het gebruik van plastic te verminderen en de recyclebaarheid van verpakkingen in de Europese vestigingen te verbeteren. Nederland maakt onderdeel uit van het Europese programma. Eén van de initiatieven is om de...

Lees bericht

Nieuwe Fuze Tea is zowel warm als koud te drinken

Frisdrank – De commercial wordt al vertoond; een nieuwe variant Fuze Tea voor de komende wintermaanden met een nieuwe smaak (zwarte thee, appel en  kaneel), maar... des te opvallender: de variant is zowel koud (onderweg) als warm (thuis op de bank) te drinken. Hierdoor kunnen de ijstheeliefhebbers het drankje in een mok in de magnetron opwarmen en er ook warm van...

Lees bericht


Coca-Cola Energy opent pop-upstore op Utrecht CS

Pop-up – Coca-Cola heeft vandaag op Utrecht CS een pop-upstore geopend voor het merk Coca-Cola Energy. NS-reizigers kunnen in de tijdelijke winkel de recent geintroduceerde energydrank uitproberen en een ook een experience ondergaan. De pop-upstore staat er tot en met zaterdag 12 oktober en heeft naast een promotieteam dat de blikjes uitdeelt, ook een danseres, die op een klein podium tussen 16.00 en 19.00...

Lees bericht

Franse super Leclerc introduceert ‘doorzichtige’ cola

Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid