Coca-Cola zet recyclen centraal


Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn, als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rondmaken. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. Can crushers Coca-Cola is deze zomer ook aanwezig op diverse festivals met een festivalactivatie rondom recycling, waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘can crushers’ om consumenten te stimuleren hun verpakking op de juiste manier weg te gooien. Zo worden bezoekers bijvoorbeeld beloond met een feestje wanneer er voldoende afval is ingezameld. Consumentenactie Via de website helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten vanaf eind juni tot de laatste week van september dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles– maken en hun locatie doorgeven. Het systeem herkent de verpakking en via de website krijgen ze gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. De zomercampagne van Coca-Cola is traditioneel de grootste campagne van het jaar. In totaal gaat het deze zomer in Nederland om 150 tot 160 miljoen verpakkingen, waarop de boodschap ‘Together, help us recycle’ en een speciaal ontworpen logo te vinden is. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn, als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rondmaken. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. Can crushers Coca-Cola is deze zomer ook aanwezig op diverse festivals met een festivalactivatie rondom recycling, waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘can crushers’ om consumenten te stimuleren hun verpakking op de juiste manier weg te gooien. Zo worden bezoekers bijvoorbeeld beloond met een feestje wanneer er voldoende afval is ingezameld. Consumentenactie Via de website helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten vanaf eind juni tot de laatste week van september dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles– maken en hun locatie doorgeven. Het systeem herkent de verpakking en via de website krijgen ze gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. De zomercampagne van Coca-Cola is traditioneel de grootste campagne van het jaar. In totaal gaat het deze zomer in Nederland om 150 tot 160 miljoen verpakkingen, waarop de boodschap ‘Together, help us recycle’ en een speciaal ontworpen logo te vinden is. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid