Colruyt gaat voortaan 200 horecaproducten aanbieden

Buitenland - Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst gaan vanaf 1 februari een extra assortiment aantreffen van 200 producten die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. De Belgische discounter zegt dat het om een test gaat, maar laat ook weten dat zij verder willen groeien in de foodservicemarkt. De slagerijafdeling op de locaties maakt onderdeel uit van de test. De slagers gaan op maat producten voor de horeca snijden en verwerken.
De twee Colruyt-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst zijn de eerste winkels waar Colruyt Group een extra assortiment van 200 horecaproducten gaat presenteren. De producten zijn ook beschikbaar voor de particuliere klanten. Het gaat om producten als verse, gesneden groenten in grotere verpakkingen, specifieke diepvriesproducten en handschoenen. Al deze producten komen uit het assortiment van Solucious, de foodservice groothandel van Colruyt. Yves Vandenbrande, verantwoordelijke voor Solucious: “Solucious levert vandaag al producten aan meer dan 25.000 klanten, waaronder een groot deel horecaklanten. Door ons aanbod nu ook aan te bieden bij Colruyt kunnen we onze klanten nog beter bedienen.”
Strategisch
De winkels in Aalst en Brugge zijn gekozen op basis van hun beschikbare ruimte en omdat zij op strategische plekken liggen, aldus Colruyt. Brugge is een toeristische trekpleister van zichzelf en ligt bovendien vlakbij de kust, met tal van horecazaken. Aalst is volgens Colruyt een interessante locatie, ook omdat het tussen Brussel en Gent ligt.
Horeca
Vandenbrande over de stap van Colruyt naar meer foodservice: “We zien dat het consumentengedrag zich wijzigt: klanten switchen veel vaker tussen zelf koken, uit eten gaan, maaltijden afhalen of on-the-go consumeren. Als Belgische retailer willen we dan ook inspelen op die veranderende eetgewoonten van onze klanten. Enerzijds door in te zetten op on-the-go en convenience voor klanten, anderzijds door volop in te zetten op horeca.”
Groei
Colruyt Group bouwde de afgelopen jaren een grondige expertise op binnen de b2b-sector met een focus op vier sectoren: horeca, handelaars, B2B en Health & Public. Vandenbrande: “Solucious zit in volle groei. We zijn volop bezig met het aantrekken van nieuwe klanten en groeien ook door overnames zoals de acquisities van Valfrais en Délidis vorig jaar.”
Bron: Colruyt/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lex Marks volgt Jan Vugts op bij Victoria Trading
Benoeming – Inkooporganisatie Victoria Trading zet een nieuwe stap in haar ontwikkeling met de benoeming van Lex Marks als nieuwe Inkoopdirecteur. Marks, die de afgelopen acht jaar als Inkoopmanager bij de coöperatie werkzaam was, volgt per 1 maart aanstaande Jan Vugts op, die besloten heeft om de fakkel over te dragen.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtHoresca Lieferink neemt Horesca Meppel over
Overname – Horesca Lieferink neemt alle aandelen over van Horesca Meppel B.V. Horesca Lieferink zal gevestigd blijven in Meppel en van daaruit de werkzaamheden continueren, zo laat Ronald Lieferink, eigenaar van Horesca Lieferink Groep, weten.
Lees berichtHOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten
Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.
Lees berichtMehmet Eser maakt comeback bekend van HOMIES
Netwerk - Na een korte afwezigheid keert Foodservice HOMiES terug met een hernieuwde missie en visie. Het foodservicenetwerk werd eerder opgericht door Mehmet Eser die nu weer leiding gaat geven aan het netwerk voor foodprofessionals. Eser maakte de comeback bekend op 11 november 2024 om 11:11 uur.
Lees bericht100e SPAR locatie met FoodClub opent in Giesbeek
Formulenieuws – Volgende week opent SPAR de 100e SPAR locatie met FoodClub. “De 100 vestigingen zijn binnen een tijdsbestek van slechts één jaar geopend,” aldus John van der Ent, CEO van SPAR Nederland. De locatie opent in Giesbeek.
Lees bericht