Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights


Samenwerking Heineken en TAPP geeft horecaondernemers meer inzichten in eigen bedrijfsvoering

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

De zogenaamde ‘Horeca Portal’ helpt ondernemers met het optimaliseren van het assortiment, promoties en prijsstelling. De ondernemers kunnen op basis van gegevens van vergelijkbare, geanonimiseerde bedrijven vergelijkingen maken. Dat kan op landelijk, maar ook op regionaal niveau, binnen een persoonlijke online omgeving. “Om sterker uit de crisis te komen, is het van belang dat ondernemers precies weten hoe hun zaak draait en waar we ze kunnen helpen harder te groeien”, aldus Marc Jitta, Horeca Directeur van Heineken. “Door de samenwerking met TAPP stellen we innovatie beschikbaar aan onze horecaondernemers, wat onmiskenbaar leidt tot meer grip voor de ondernemer op zijn of haar horecazaak”. 

10.000 horecaondernemingen

De samenwerking met het platform geeft Heineken de kans om op een vernieuwende manier horecaondernemers te helpen. “Het partnership met Heineken is voor ons een duidelijk signaal dat de markt klaar is voor deze transparante, data gedreven manier ondernemen in de horeca. Ondernemen in de horeca is een combinatie van acteren op basis van gevoel en feiten. Met de data van de TAPP weten ondernemers wat er speelt in de markt en hoe zij daarop kunnen inspelen”, zegt Sjoerd Rothweiler van TAPP.

TAPP verwacht eind 2021 zo’n 10.000 horecaondernemingen aan te hebben gesloten, die dankzij de samenwerking met Heineken een jaar lang gratis gebruik kunnen maken van de Horeca Portal. Ook wordt er gewerkt aan een Europese uitrol.

Bron: TAPP/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht




Vermaat verzorgde 11.000 gasten per dag tijdens F1 in Zandvoort

Catering – Nu het geluid van de F1 is verstomd en Zandvoort weer terug is gegeven aan de strandgasten, maakt Vermaat, een van de horecapartners van het driedaagse event de balans op; tijdens het raceweekend heeft het bedrijf in tien lounges zo’n 11.000 gasten per dag verzorgd met eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid