Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights
Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.
De zogenaamde ‘Horeca Portal’ helpt ondernemers met het optimaliseren van het assortiment, promoties en prijsstelling. De ondernemers kunnen op basis van gegevens van vergelijkbare, geanonimiseerde bedrijven vergelijkingen maken. Dat kan op landelijk, maar ook op regionaal niveau, binnen een persoonlijke online omgeving. “Om sterker uit de crisis te komen, is het van belang dat ondernemers precies weten hoe hun zaak draait en waar we ze kunnen helpen harder te groeien”, aldus Marc Jitta, Horeca Directeur van Heineken. “Door de samenwerking met TAPP stellen we innovatie beschikbaar aan onze horecaondernemers, wat onmiskenbaar leidt tot meer grip voor de ondernemer op zijn of haar horecazaak”.
10.000 horecaondernemingen
De samenwerking met het platform geeft Heineken de kans om op een vernieuwende manier horecaondernemers te helpen. “Het partnership met Heineken is voor ons een duidelijk signaal dat de markt klaar is voor deze transparante, data gedreven manier ondernemen in de horeca. Ondernemen in de horeca is een combinatie van acteren op basis van gevoel en feiten. Met de data van de TAPP weten ondernemers wat er speelt in de markt en hoe zij daarop kunnen inspelen”, zegt Sjoerd Rothweiler van TAPP.
TAPP verwacht eind 2021 zo’n 10.000 horecaondernemingen aan te hebben gesloten, die dankzij de samenwerking met Heineken een jaar lang gratis gebruik kunnen maken van de Horeca Portal. Ook wordt er gewerkt aan een Europese uitrol.
Bron: TAPP/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees bericht