‘Comeback’ INTERNORGA 2021 in nieuwe opzet


Foto bij: Internorga

Beurzen – Na de Keulse zoetwarenbeurs ISM laat ook de INTERNORGA weten volgend voorjaar terug te keren. De internationale vakbeurs voor de foodservice- en horecamarkt heeft als thema ‘Laten we doorgaan’ gekozen voor haar comeback in een volledig nieuwe opzet. Dit jaar kon de vakbeurs niet doorgaan als gevolg van de coronamaatregelen.

De beurs wordt al 100 jaar in Hamburg gehouden en is het internationale platform voor de horeca, en cateringsector. Claudia Johannsen, Division Manager bij Hamburg Messe und Congress GmbH, maakt zich sterk voor de aankomende editie: “ Na een turbulent en uitdagend jaar vol veranderingen hebben we ingezien dat het houden van de beurs een echte noodzaak is. Uit vele gesprekken met exposanten, branchedeskundigen, restaurateurs, hoteliers, bakkers en banketbakkers, zijn we ons ervan bewust dat het eindelijk tijd is om elkaar weer persoonlijk te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en elkaar tegelijkertijd te stimuleren voor de toekomst.”

Nieuw beursconcept

Als gevolg van de veranderende omstandigheden waaronder de beurs moet worden georganiseerd is ook het beursconcept als zodanig drastisch gewijzigd. In de nieuwe opzet wordt meer rekening gehouden met de binnenlandse en internationale ontwikkelingen, zowel binnen als buiten de branche en dat de ontwikkelingen worden ondersteund met overzichtelijke exposities. Bedoeling van de nieuwe opzet is ook dat er synergieën ontstaan tussen de exposanten, nieuwe presentatiemogelijkheden worden ingezet en er een duidelijkere begeleiding komt voor bezoekers. Inmiddels heeft 87 procent van de exposanten zich inmiddels aangemeld, aldus de beursorganisatie.

Veiligheid

Voor de beurs, die van 12 tot en met 16 maart 2021 in het beursgebouw van Hamburg wordt gehouden, is een speciaal hygiëne- en beschermingsconcept ontwikkeld, dat zal zorgen voor een veilige en succesvolle beurs voor alle bezoekers en exposanten, zo laat de organisatie weten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Geniet & Geef-actie levert ruim halve ton op voor KiKa

Actie - De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, heeft meer dan een halve ton opgeleverd. De gerealiseerde €50.171 komt volledig ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) en is bestemd voor vernieuwend onderzoek en verschillende activiteiten op het gebied van kinderkanker.

Lees bericht


Compass Group gaat samenwerken met The Colour Kitchen

Catering  – Compass Group is een exclusieve samenwerking aan gegaan met The Colour Kitchen voor haar Catering- en Foodservice activiteiten. The Colour Kitchen biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om een opleiding te volgen en zich als mens en medewerker te ontwikkelen.   

Lees bericht


‘Opnieuw dreun voor de horeca, ondernemers woedend’

Coronamaatregelen - De berichten die in de media verschijnen over de verplichte dagelijkse sluiting van de horeca om 19.00 uur leiden tot veel woede bij horecaondernemers. Dat laat althans de Horeca Alliantie weten. Ook Koninklijke Horeca Nederland KHN) riep vandaag in paginagrote krantenadvertenties het kabinet op de horeca niet het kind van de rekening te laten zijn bij het nemen van...

Lees bericht


Foodsector in 2021 terug op niveau, forse groei in 2022

Analyse – De omzet van de Nederlandse foodsector is dit jaar vrijwel geheel teruggeveerd tot het niveau van voor de coronapandemie. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN), het kennisinstituut voor de foodservicesector. Het FSIN ziet het herstel véél sneller gaan dan eerder verwacht, maar ziet wel verschillen per segmenten. Dat blijkt uit cijfers van de bedrijfstak, die vandaag worden...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid