Comfort food van McDonald’s meest populair na Koningsdag
_1080_720_90.jpg)
Koningsdag - Na een dag oranje tompoucen, Aperol en bitterballen volgt er ook een dag na Koningsdag. En dan grijpen we massaal naar comfort food, het liefst in een bekende rode en gele verpakking. Dat blijkt uit een analyse van de bestellingen bij Uber Eats van vorig jaar.
Kipnuggets, cheeseburgers, hamburgers, frietjes en natuurlijk de Big Mac, zijn op de dag na Koningsdag de meest bestelde items via Uber Eats. En ook allemaal van McDonald’s. Blijkbaar zijn deze producten die het meest geschikt zijn als troostvoer waar je hoofd en maag om vragen na een dag met gezelligheid, muziek en wellicht een paar drankjes te veel, zo laat Uber Eats weten.
Meer bestellingen
Maar niet alleen de bestelde producten zijn opvallend, ook het aantal bestellingen. Het aantal bestellingen ligt op de dag na Koningsdag zo’n 30 tot 45 procent hoger dan normaal. Vooral burgers zijn populair, gevolgd door andere Amerikaanse klassiekers en Aziatische favorieten.
Burger Maffia
Hoewel de items van McDonald’s het meeste werden besteld op 28 april vorig jaar, vielen ook andere gerechten goed in de smaak. Zo scoorde KFC met hun Kingsday Deal, maakte Burger Maffia indruk met hun beruchte Philip the Chicken Man, en gingen sushi-liefhebbers los op de Inside Out Sushi Box en de Mixed Sushi Box van Sushi Only, aldus de analyse van Uber Eats.
Bron: Ubert Eats/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
McDonald’s herintroduceert de Meatless McKroket
Formulenieuws – McDonalds herintroduceert de vleesloze kroket. De Meatless McKroket is gemaakt met PrimeJack-jackfruit. De vleesloze McKroket is door McDonald’s Nederland ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven en FiberFoods Group.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtBurger Business opent tiende vesting in Bussum
Formulenieuws - Burger Business, de burgerformule van FFC, heeft onlangs haar tiende locatie geopend, ditmaal een vestiging in Bussum. Met deze uitbreiding zet de burgerformule een volgende stap in de ambitie om landelijk verder te groeien.
Lees bericht’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood
Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees berichtBouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart
Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.
Lees berichtFrans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees bericht