Comfort food van McDonald’s meest populair na Koningsdag


Het aantal bestellingen bij Uber Eats ligt op de dag na Koningsdag zo’n 30 tot 45 procent hoger dan normaal

Koningsdag  - Na een dag oranje tompoucen, Aperol en bitterballen volgt er ook een dag na Koningsdag. En dan grijpen we massaal naar comfort food, het liefst in een bekende rode en gele verpakking. Dat blijkt uit een analyse van de bestellingen bij Uber Eats van vorig jaar.

Kipnuggets, cheeseburgers, hamburgers, frietjes en natuurlijk de Big Mac, zijn op de dag na Koningsdag de meest bestelde items via Uber Eats. En ook allemaal van McDonald’s. Blijkbaar zijn deze producten die het meest geschikt zijn als troostvoer waar je hoofd en maag om vragen na een dag met gezelligheid, muziek en wellicht een paar drankjes te veel, zo laat Uber Eats weten.

Meer bestellingen

Maar niet alleen de bestelde producten zijn opvallend, ook het aantal bestellingen. Het aantal bestellingen ligt op de dag na Koningsdag zo’n 30 tot 45 procent hoger dan normaal. Vooral burgers zijn populair, gevolgd door andere Amerikaanse klassiekers en Aziatische favorieten.

Burger Maffia

Hoewel de items van McDonald’s het meeste werden besteld op 28 april vorig jaar, vielen ook andere gerechten goed in de smaak. Zo scoorde KFC met hun Kingsday Deal, maakte Burger Maffia indruk met hun beruchte Philip the Chicken Man, en gingen sushi-liefhebbers los op de Inside Out Sushi Box en de Mixed Sushi Box van Sushi Only, aldus de analyse van Uber Eats.

Bron: Ubert Eats/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



AnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol

Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...

Lees bericht

Burger Business opent tiende vesting in Bussum

Formulenieuws - Burger Business, de burgerformule van FFC,  heeft onlangs haar tiende locatie geopend, ditmaal een vestiging in Bussum. Met deze uitbreiding zet de burgerformule een volgende stap in de ambitie om landelijk verder te groeien.

Lees bericht

’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht


Bouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart

Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid