Compass Group gaat gevecht aan tegen voedselverspilling


Catering – Compass Group heeft zich toegelegd om in 2030 voedselverspilling met 50% verminderd te hebben, in overeenstemming met het ‘Sustainable Development Goal 12.3’ van de Verenigde Naties. Om die reden heeft de Compass Group 24 april uitgeroepen tot Stop Food Waste Day, een internationaal initiatief in de strijd tegen voedselverspilling, in samenwerking met internationale klanten zoals Google en HSBC. Stop Food Waste Day heeft in principe het potentieel om meer dan 10 miljoen consumenten te bereiken. Volgens Compass Group brengt het uiteindelijk 50 landen samen, namelijk van Australië naar Japan, via Turkije naar Nederland en het Verenigd Koninkrijk, door naar Canada, de VS en Brazilië. Deze landenteams van Compass Group krijgen voortdurende ondersteuning, variërend van trainingen en hulpmiddelen om zich te concentreren op het verminderen van voedseloverschotten, hulp bij het opbouwen van partnerschappen om overtollig voedsel te doneren aan lokale gemeenschappen en marketingmateriaal om mensen bewust te maken van manieren om thuis verspilling tegen te gaan. Om de ambitieuze doelstelling om in 2030 voedselverspilling met 50% verminderd te bereiken, heeft Compass Group samengewerkt met enkele van de meest innovatieve bedrijven in de ‘food waste’ sector. Dit omvatten organisaties zoals Winnow in Europa, een bedrijf met technologische oplossing om commerciële keukens in staat te stellen hun voedselverspilling te meten en beter te beheren; Lean Path, software voor het tracken van verspilling die wordt gebruikt op de grootste klantlocaties in de Verenigde Staten; en Waste Not, eigendom van Compass VS, web gebaseerde software voor het tracken van voedselverspilling die wordt gebruikt in de Amerikaanse activiteiten. Dominic Blakemore, Chief Executive, Compass Group: "Voedselverspilling is een ernstig probleem voor de wereld van vandaag, en als wereldleider in foodservice zijn we vastbesloten om onze rol te spelen bij het aansturen van verandering." Voedselverspilling wereldwijd: In de Verenigde Staten wordt elk jaar 38 miljoen ton voedsel weggegooid. Dit is vergelijkbaar met het gewicht van bijna 104 keer het Empire State Building. In Japan wordt elk jaar 19 miljoen ton voedsel weggegooid, waarbij tot 9 miljoen ton wordt afgedankt vóór de vervaldatum. In het Verenigd Koninkrijk verspilt het gemiddelde gezin bijna £60 per maand door bijna een hele maaltijd per dag weg te gooien. In Canada wordt jaarlijks $31 miljard aan voedsel verspild, ongeveer 30% van al het geproduceerde voedsel in het land. Ook in Nederland verdwijnt jaarlijks 13% van ons eten ongebruikt in de vuilnisbak. Dat is ruim 40 kilo voedsel per persoon per jaar. Stop Food Waste Day Stop Food Waste Day vindt elk jaar plaats in de laatste week van april. Wereldwijd vinden er op woensdag 24 april diverse activiteiten plaats, ook bij Eurest Nederland, onderdeel van Compass Group. In de week van 23 t/m 26 april besteedt de Compass Group op 700 locaties aandacht aan het probleem voedselverspilling door bewustzijn te creëren en oplossingen te bieden hoe hier als food bedrijf mee om te gaan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Compass Group Nederland erkend als Top Employer 2020

Certificering - Compass Group is door Top Employers Institute erkend als Top Employer 2020 in Nederland. Bedrijven en organisaties tot deze groep stellen door vooruitstrevend HR-beleid medewerkers centraal en besteden veel aandacht aan de werkomgeving van medewerkers.

Lees bericht

Eurest opent nog meer horeca op The Strip

Catering - High Tech Campus Eindhoven en Eurest hebben hun samenwerking met nog eens 1300 m2 horeca op The Strip verder uitgebreid. Sinds begin januari zijn bij The Strip een drietal duurzame horecagelegenheden opengegaan om de groei van de campus bij te kunnen benen. High Tech Campus, Eurest en ontwikkelaar Vijverborgh sloegen afgelopen jaar de handen ineen voor de verdere ontwikkeling...

Lees bericht

Eurest lanceert Lifestyle programma voor op het werk

Catering  – Eurest, onderdeel van de Compass Group, heeft in samenwerking met experts op het gebied van voeding, sport en lifestyle een lifestyle programma ontwikkeld. Een platform dat niet alleen gaat over gezonde voeding, maar ook handvatten biedt op het gebied van bewegen, ontspannen en slapen. Met het zogenaamde 360 Lifestyle programma wil Eurest er voor zorgen dat medewerkers het beste uit...

Lees bericht


Jaarbeurs en Xandrion starten samenwerking op inkoop en kennis

Inkoopbundeling - Na een marktoriëntatie heeft Jaarbeurs gekozen voor een samenwerking met Xandrion. Door deze inkoopsamenwerking kan Jaarbeurs profiteren van de gezamenlijke inkoopkracht van Compass Group en de ruim 900 deelnemers van het Xandrion inkoopcollectief. Naast de inkoopbundeling wordt kennis gedeeld op het gebied van assortiment- en leveranciersoptimalisatie en marge verhogende programma’s. Jacqueline Bakker, Directeur Venue & Service van Jaarbeurs: ...

Lees bericht

Compass start Food Lab Experience met Lisa Stel

Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid