Compass Group gaat samenwerken met The Colour Kitchen


Catering  – Compass Group is een exclusieve samenwerking aan gegaan met The Colour Kitchen voor haar Catering- en Foodservice activiteiten. The Colour Kitchen biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om een opleiding te volgen en zich als mens en medewerker te ontwikkelen.   

Compass Group Nederland heeft haar MVO-doelstellingen gebundeld in NULA. Het duurzame  gedachtegoed van NULA is gebaseerd op de 3 pijlers: Milieu, Mens en Maatschappij en Gezondheid. Om duurzame impact te kunnen maken, richten Compass zich op een diverse en inclusieve werkomgeving met gelijke kansen voor iedereen. “De samenwerking met The Colour Kitchen past perfect binnen het NULA,” aldus Dieuwke Moerman, Directeur Sales & Marketing.

In september maakte PSO-Nederland (bedrijf dat keurmerk Prestatielader Socialer Ondernemer verstrekt, red.) bekend dat Compass Group trede 3 op de PSO-prestatieladder behaalde. Compass zet nu een vervolgstap door met The Colour Kitchen verder te gaan als partner. Zo draagt deze samenwerking bij aan het PSO trede 3 criterium om minimaal 30% van het personeelsbestand te laten bestaan uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Samenwerking

De samenwerking is afgelopen september begonnen op het stadskantoor in Utrecht. Naast traditionele À la carte horeca en food-delivery opende The Colour Kitchen haar deuren voor bedrijfscatering. Sindsdien zijn er aspiraties om, met Compass Group, meer locaties te openen. Zo zetten Compass Group en The Colour Kitchen zich structureel in om zo veel mogelijk mensen, met een afstand tot de arbeidsmarkt, een plek te gunnen. “De samenwerking met Compass geeft ons de mogelijkheid om nu gezamenlijk en pro-actief invulling te geven aan onze sociale missie binnen het grote en groeiende netwerk van Compass. De, op termijn, verbreding van onze horeca- en cateringleerlijnen naar de facilitaire dienstverlening doet een lang gekoesterde wens van ons uitkomen,” aldus Bartel Geleijnse, Co-Founder en Directeur The Colour Kitchen.

Bron: Compass/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Foodsector in 2021 terug op niveau, forse groei in 2022

Analyse – De omzet van de Nederlandse foodsector is dit jaar vrijwel geheel teruggeveerd tot het niveau van voor de coronapandemie. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN), het kennisinstituut voor de foodservicesector. Het FSIN ziet het herstel véél sneller gaan dan eerder verwacht, maar ziet wel verschillen per segmenten. Dat blijkt uit cijfers van de bedrijfstak, die vandaag worden...

Lees bericht


#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid