Compass Group gaat samenwerken met The Colour Kitchen


Catering  – Compass Group is een exclusieve samenwerking aan gegaan met The Colour Kitchen voor haar Catering- en Foodservice activiteiten. The Colour Kitchen biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om een opleiding te volgen en zich als mens en medewerker te ontwikkelen.   

Compass Group Nederland heeft haar MVO-doelstellingen gebundeld in NULA. Het duurzame  gedachtegoed van NULA is gebaseerd op de 3 pijlers: Milieu, Mens en Maatschappij en Gezondheid. Om duurzame impact te kunnen maken, richten Compass zich op een diverse en inclusieve werkomgeving met gelijke kansen voor iedereen. “De samenwerking met The Colour Kitchen past perfect binnen het NULA,” aldus Dieuwke Moerman, Directeur Sales & Marketing.

In september maakte PSO-Nederland (bedrijf dat keurmerk Prestatielader Socialer Ondernemer verstrekt, red.) bekend dat Compass Group trede 3 op de PSO-prestatieladder behaalde. Compass zet nu een vervolgstap door met The Colour Kitchen verder te gaan als partner. Zo draagt deze samenwerking bij aan het PSO trede 3 criterium om minimaal 30% van het personeelsbestand te laten bestaan uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Samenwerking

De samenwerking is afgelopen september begonnen op het stadskantoor in Utrecht. Naast traditionele À la carte horeca en food-delivery opende The Colour Kitchen haar deuren voor bedrijfscatering. Sindsdien zijn er aspiraties om, met Compass Group, meer locaties te openen. Zo zetten Compass Group en The Colour Kitchen zich structureel in om zo veel mogelijk mensen, met een afstand tot de arbeidsmarkt, een plek te gunnen. “De samenwerking met Compass geeft ons de mogelijkheid om nu gezamenlijk en pro-actief invulling te geven aan onze sociale missie binnen het grote en groeiende netwerk van Compass. De, op termijn, verbreding van onze horeca- en cateringleerlijnen naar de facilitaire dienstverlening doet een lang gekoesterde wens van ons uitkomen,” aldus Bartel Geleijnse, Co-Founder en Directeur The Colour Kitchen.

Bron: Compass/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Facilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne

Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.

Lees bericht

Lunch Bunch haalt groeigeld op en wil uitbreiden

Catering - Lunch Bunch, de sociale cateraar die werk en duurzaamheid combineert, heeft €565.000 aan groeikapitaal opgehaald en wil uitbreiden in Rotterdame en naar Den Haag. De investering komt van het Social Impact Fonds Rotterdam (SIF) en het Impact Fonds Duurzame Voedselketen (IFDV), die hiermee voor het eerst samen optrekken.

Lees bericht


Compass Group wil de Vermaat Groep overnemen

Overname - Compass Group, wereldwijd marktleider in contractcatering, heeft aangekondigd de Vermaat Groep over te willen nemen. De Nederlandse horecaspecialist zou binnen Compass opereren als zelfstandige premium speler en haar groeistrategie in Europa voortzetten. Dat meldt Vermaat.

Lees bericht

CSU draagt cateringportefeuille over aan Vermaat Groep

Catering - Per 1 juli 2025 draagt CSU haar volledige cateringportefeuille over aan Vermaat Groep. Het gaat om de overgang van opdrachtgevers, lopende contracten en circa 45 medewerkers van ICS Catering, dat sinds 2024 onderdeel is van CSU. Met deze stap kiezen beide partijen voor verdere specialisatie binnen hun kernactiviteiten.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid