Compass start Food Lab Experience met Lisa Stel


Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is een direct gevolg van de visie van Compass Group: workplace wellbeing realiseren voor zoveel mogelijk bedrijven in Nederland. Als oprichtster van Smarter Food Choices adviseert en begeleidt Stel organisaties in het realiseren van een lekkerder, gezonder, diverser en duurzamer voedselaanbod. Duidelijk is dat een voedzaam en gevarieerd aanbod in het restaurant niet alleen bijdraagt aan de MVO-doelstellingen en het bedrijfsimago, maar ook zorgt voor een vitaliteit bij werknemers. Invloed Werknemers brengen gemiddeld 60% van hun ‘wakkere uren’ door op het werk. Daarnaast wordt ook nog een 25 tot 40 procent van het dagelijkse eten en drinken geconsumeerd op de werkplek, blijkt uit cijfers bij de Compass Group. Het eten binnen een werkomgeving heeft dus een enorme invloed  op de gezondheid en welzijn van de medewerkers, zowel in positieve als in negatieve zin. Het Food Lab Experience moet mensen daarvan nog meer bewust maken. Milieu-impact Recent vond de eerste Food Lab Experience plaats met 14 deelnemers. De dag stond in het teken van inspiratie, kennis en verrassend en duurzaam eten. Het eten was voor 90% vegetarisch en/of veganistisch en omdat de meeste vegetarische producten ook een lagere footprint hebben, was de milieubesparing van de groep  260 liter water, 152 kilometer autorijden en 1540 gram dierenvlees. Ook omdat de groep bijna geen zuivel of vlees hadden gegeten. Bron: @FoodClicks Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is een direct gevolg van de visie van Compass Group: workplace wellbeing realiseren voor zoveel mogelijk bedrijven in Nederland. Als oprichtster van Smarter Food Choices adviseert en begeleidt Stel organisaties in het realiseren van een lekkerder, gezonder, diverser en duurzamer voedselaanbod. Duidelijk is dat een voedzaam en gevarieerd aanbod in het restaurant niet alleen bijdraagt aan de MVO-doelstellingen en het bedrijfsimago, maar ook zorgt voor een vitaliteit bij werknemers. Invloed Werknemers brengen gemiddeld 60% van hun ‘wakkere uren’ door op het werk. Daarnaast wordt ook nog een 25 tot 40 procent van het dagelijkse eten en drinken geconsumeerd op de werkplek, blijkt uit cijfers bij de Compass Group. Het eten binnen een werkomgeving heeft dus een enorme invloed  op de gezondheid en welzijn van de medewerkers, zowel in positieve als in negatieve zin. Het Food Lab Experience moet mensen daarvan nog meer bewust maken. Milieu-impact Recent vond de eerste Food Lab Experience plaats met 14 deelnemers. De dag stond in het teken van inspiratie, kennis en verrassend en duurzaam eten. Het eten was voor 90% vegetarisch en/of veganistisch en omdat de meeste vegetarische producten ook een lagere footprint hebben, was de milieubesparing van de groep  260 liter water, 152 kilometer autorijden en 1540 gram dierenvlees. Ook omdat de groep bijna geen zuivel of vlees hadden gegeten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hutten doet succesvolle pilot met hybride melk

Catering – Om de uitstoot van CO2 te verminderen, is het kijken op welke onderdelen in het proces of bij welke producten er bespaard kan worden. Zo startte Hutten een pilot bij een aantal espressobars waarbij gebruik werd gemaakt van ‘hybride melk’. Dat is melk die voor de helft uit koemelk bestaat en voor de andere helft uit haverdrink. En wat...

Lees bericht



‘Één dag extra thuiswerken is 400 miljoen euro omzetderving’

Onderzoek – Eén dag extra in de week thuiswerken kost de cateringsector en de broodjeszaken rondom de kantoren 400 miljoen euro aan omzetderving. Dat heeft de Rabobank becijferd. PURA GO micromarkets en Selecta met AH to go zien deze ontwikkelingen als een bevestiging waarom het concept van de onbemande of bemande minimarkets bij bedrijven succesvol kan zijn.

Lees bericht

‘NuLa wordt nieuwe koers Compass Group Nederland’

Facilitair - Compass Group gooit het roer om en gaat serieus werk maken van ‘zero waste’. Het zogenaamde NuLa-concept (zero emission, zero waste en dus zero footprint), dat binnen Westpac Bank Sydney in Australie succesvol werd geïntroduceerd, en gisteren ook in Nederland werd gelanceerd, maakt hier belangrijk onderdeel vanuit.

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid