Biologisch - Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren.
Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 70 van de consumenten weleens biologisch koopt. Naast milieu en het groter worden assortiment zijn ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen.
Een campagne, die binnenkort van start gaat moet nog meer mensen aanzetten biologisch te kopen. “Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext.
‘Bio lekker voor je’
Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’. De campagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie, legt uit waarom biologisch een goede keuze is.
Bron: @FoosClicks
Biologisch - Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren.
Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 70 van de consumenten weleens biologisch koopt. Naast milieu en het groter worden assortiment zijn ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen.
Een campagne, die binnenkort van start gaat moet nog meer mensen aanzetten biologisch te kopen. “Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext.
‘Bio lekker voor je’
Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’. De campagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie, legt uit waarom biologisch een goede keuze is.
Bron: @FoosClicks
Introductie - Het theemerk Tea of Life komt nu ook beschikbaar voor de consument. Het theemerk met een 100% natuurlijke, biologische lijn, is al 15 jaar beschikbaar in de out-of-home markt.
Introductie – Vega heeft er een aanwinst bij: The Veggie Lovers. Het merk met verschillende vleesvervangende producten van Future Food Group heeft een upgrade ondergaan. Niet in de verpakking, maar ook door volledig over te stappen op een biologische receptuur.
Formulenieuws - Ekoplaza en Marqt hebben hun idealen, merken en formules gebundeld en gaan een pilotwinkel openen onder de naam Ekoplaza Foodmarqt. Zaterdag 21 mei wordt de eerste locatie geopend aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam.
Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.
Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.
Groothandel – Pluck neemt het biologische assortiment over van groothandel BioCountry. De in 2017 opgerichte onderneming is bekend van onder andere de merken BePlus, MiMenu en UnOlivo.