Consument kiest vaker voor biologisch


Biologisch - Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 70 van de consumenten weleens biologisch koopt. Naast milieu en het groter worden assortiment zijn ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen. Een campagne, die binnenkort van start gaat moet nog meer mensen aanzetten biologisch te kopen. “Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext. ‘Bio lekker voor je’ Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’. De campagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie, legt uit waarom biologisch een goede keuze is. Bron: @FoosClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Biologisch eten groeit in horeca met 11%

Biologisch - De totale omzet van biologische producten in Nederland is met 5 procent gestegen in 2017 tot ruim 1,5 miljard euro. Binnen horeca stijgt biologisch met 11 procent. Maar het marktaandeel blijft nog sterk achter bij andere landen. Dit blijkt uit het vandaag verschenen jaarlijkse Bionext Trendrapport 2017 met daarin de meest complete Nederlandse en mondiale ontwikkelingen van biologische landbouw en voeding. De stijging...

Lees bericht

Biologisch horecaconcept The Barn in Leidsche Rijn gaat weer open

Formulenieuws – The Barn, de horecagelegenheid met uitsluitend biologische en verse producten, die onlangs failliet ging, opent in ieder geval weer één locatie. De vestiging in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn gaat vanaf morgen weer open. “Of het een doorstart moet worden genoemd, weet ik niet,” laat eigenaar René Jaspers weten aan @FoodClicks, “maar we openen in ieder geval weer een...

Lees bericht

Amsterdam krijgt weer een melkboer

Venten - Vanaf vrijdag 15 juni komt de melkboer weer terug in het Amsterdamse straatbeeld. Ondernemer en melkboer Marten Verdenius van MOMA rijdt vanaf dan wekelijks langs de pleinen van Amsterdam om verse melk en zuivel uit te venten vanuit zijn klassieke R4-melkauto. De reden waarom de melkboer weer terugkeert? In een straal van 12 km rondom de stad produceren zo'n 200...

Lees bericht


Vion start productie Waddenrund in nieuwe slachterij Leeuwarden

Vlees – Vion heeft in februari de nieuwe runderslachterij in Leeuwarden in gebruik genomen. Het bedrijf heeft bijna 20 miljoen euro geïnvesteerd in de locatie die is gebouwd volgens de laatste dierenwelzijns- en milieucriteria. De EU-gecertificeerde slachterij neemt voor Vion een belangrijke plaats in de bedrijfsstrategie in wat betreft duurzame en regionale vleesproductie. Ongeveer 500 veehouders doen mee aan het programma Waddenrund....

Lees bericht

‘Snoepen mag weer volop van zoetwarenbeurs ISM’

Beurzen – Gluten-, gelatine en suikervrij. Vegetarisch en biologisch. Ja zelfs snoep dat door tandartsen wordt aangeboden. Het was er allemaal op de zoetwarenbeurs ISM in Keulen. Snoepen mag weer, want er is voor iedere klant en wens wel een traktatie. Ook voor de gebruiker die volop bezig is met sporten en extra fit wil worden. De ISM is gisteren begonnen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid