CoolBest nu ook als ijs verkrijgbaar


Introductie - CoolBest, bekend van haar gekoelde verse fruitsappen, komt nu ook met een ijsproduct:: CoolBest IJs. Het merk start met twee smaken: Strawberry Hill en Mango Dream. De smaken die ook als fruitdrank verkrijgbaar zijn.

De ijsjes hebben geen toegevoegde suikers en zijn gemaakt van 100% fruit. Volgens producent Riedel is er voor de ijsjes gebruik gemaakt van het allerbeste fruit, zoals duurzaam geteelde sinaasappels, mango’s en aardbeien. CoolBest IJs wordt gemaakt van puur sap en telt weinig calorieën. Zo zitten er in één Strawberry Hill-ijsje slechts 51 calorieën.

IJs is voor CoolBest een totaal nieuwe categorie. De ijsmarkt wordt in het retailkanaal sterk gedomineerd door Unilever met de merken Ola en Hertog. Met de CoolBest-sappen als basis, en een speciale technologie die het ijs zachter maakt, verwacht het bedrijf toch een unieke propositie te hebben. Vooralsnog wordt het ijs alleen aangeboden via het supermarktkanaal.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

Appelsientje stapt over op duurzame verpakking

Frisdranken - Riedel, de Nederlandse sappenfabrikant, stapt voor het merk Appelsientje over op twee verschillende Bio-Based verpakkingen met een innovatieve, duurzame dop.  Het overstappen naar deze verpakkingen zorgt voor een CO2-uitstootreductie van maximaal 60% ten opzichte van de vorige pakken. Tevens bespaart het merk hierdoor zo’n 120 ton fossiele plastics per jaar. Het gaat om de Signature Pack Full Barrier...

Lees bericht


Riedel neemt fruitsappen van Hero over

Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere...

Lees bericht

CoolBest vanaf maart in nieuwe plant-based pakken

Introductie – De vruchtensappen van Coolbest komen vanaf maart in nieuwe plant-based pakken. De nieuwe pakken genereren een CO2-vermindering van 43% bij 1-literpakken en ruim 50% op 1,5 literplakken. Deze vermindering is te vergelijken met 3 miljoen kilometer autorijden, oftewel 75 rondjes met de auto om de wereld, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid