Coop lanceert nieuwe website passend bij groeiambitie


Supermarkten - Coop Supermarkten lanceert maandag 9 februari een vernieuwde website. De site is beter ingericht op het online doen van boodschappen. De coöperatieve supermarktorganisatie ontwikkelde een design dat past bij het marktaandeel en de groeiambities, maar vooral bij de wensen en eisen van de klant.

De markt verandert en daarom was het noodzakelijk de website van vijf jaar geleden grondig te herzien. Het nieuwe design is opgebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van gebruiksgemak op zowel mobiel als tablet, pc en laptop, zo laat Coop weten. Ook het technische fundament is geheel vernieuwd: de site is een Progressive Web App. Jop van Sommeren, Manager E-commerce bij Coop: “Het is een site die aanvoelt als een app. Door backend en frontend apart te optimaliseren, zijn we flexibeler om aanpassingen en vernieuwingen sneller door te voeren. Zo speelt Coop voortaan nog beter in op nieuwe ontwikkelingen, veranderingen en eisen vanuit de consument. De nieuwe website sluit optimaal aan bij de formule- en merkontwikkeling van Coop. Maar online boodschappen doen moet vooral snel en makkelijk zijn voor onze klant. Met deze website zorgen we daarvoor.”

Coop en digitale dienstverlener Incentro sloegen voor het project de handen ineen. Jaap Vlaming, Sales Director Digital Experience van Incentro: “Klanten kunnen nu zo veel mogelijk binnen één scherm doen en worden niet met elke klik naar een nieuwe pagina gestuurd. Ook is de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd met dynamische suggesties. En er is een fullscreen checkout, waarin de klant in één oogopslag ziet wat hij bestelt.”

Coop is als coöperatieve supermarktorganisatie altijd in gesprek met haar klanten. Ook voor de ontwikkeling van de nieuwe website zijn klanten geraadpleegd. Deze feedbacksessies zijn gebruikt om de website zo klantvriendelijk mogelijk te krijgen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Boon Food Group neemt twee Coop supermarkten over

Formulenieuws - Boon Food Group B.V. te Dordrecht heeft overeenstemming bereikt met Coop en de familie Schouten in Uddel over de overgang naar Boon’s Markt. Tevens heeft Boon Food Group overeenstemming bereikt over de overname van de Coop in Stompwijk ( gemeente Leidschendam). Hier zal een Boon’s Dagmarkt gevestigd worden.

Lees bericht


CBL roept boeren op acties te beëindigen

Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.

Lees bericht

GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht



Stijgende prijzen rem op herstel retailsector

Analyse – Een volumegroei van 1 procent voor de retailsector in 2022 verwacht ABN AMRO. Een belangrijke oorzaak van die matige groei zijn de stijgende prijzen, ook die van de boodschappen. Als andere reden voor de matige groei ziet de bank de verschuivingen in bestedingen naar diensten als reizen en horeca zodra alle beperkende maatregelen zijn opgeheven.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid