Coop lanceert nieuwe website passend bij groeiambitie


Supermarkten - Coop Supermarkten lanceert maandag 9 februari een vernieuwde website. De site is beter ingericht op het online doen van boodschappen. De coöperatieve supermarktorganisatie ontwikkelde een design dat past bij het marktaandeel en de groeiambities, maar vooral bij de wensen en eisen van de klant.

De markt verandert en daarom was het noodzakelijk de website van vijf jaar geleden grondig te herzien. Het nieuwe design is opgebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van gebruiksgemak op zowel mobiel als tablet, pc en laptop, zo laat Coop weten. Ook het technische fundament is geheel vernieuwd: de site is een Progressive Web App. Jop van Sommeren, Manager E-commerce bij Coop: “Het is een site die aanvoelt als een app. Door backend en frontend apart te optimaliseren, zijn we flexibeler om aanpassingen en vernieuwingen sneller door te voeren. Zo speelt Coop voortaan nog beter in op nieuwe ontwikkelingen, veranderingen en eisen vanuit de consument. De nieuwe website sluit optimaal aan bij de formule- en merkontwikkeling van Coop. Maar online boodschappen doen moet vooral snel en makkelijk zijn voor onze klant. Met deze website zorgen we daarvoor.”

Coop en digitale dienstverlener Incentro sloegen voor het project de handen ineen. Jaap Vlaming, Sales Director Digital Experience van Incentro: “Klanten kunnen nu zo veel mogelijk binnen één scherm doen en worden niet met elke klik naar een nieuwe pagina gestuurd. Ook is de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd met dynamische suggesties. En er is een fullscreen checkout, waarin de klant in één oogopslag ziet wat hij bestelt.”

Coop is als coöperatieve supermarktorganisatie altijd in gesprek met haar klanten. Ook voor de ontwikkeling van de nieuwe website zijn klanten geraadpleegd. Deze feedbacksessies zijn gebruikt om de website zo klantvriendelijk mogelijk te krijgen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Telesuper bezorgt binnenkort alle online bestellingen Coop-filialen

Interview - Telesuper is een betrekkelijk jonge speler op de markt van boodschappenbezorging, maar wel eentje die fors groeit. Gestart met de bezorging van het Coop-assortiment bij zorginstellingen, kinderdagverblijven en kleinere bedrijfslocaties, gaat het e-commerce bedrijf dit jaar de thuisbezorging regelen voor alle Coop-filialen. En dat vanuit een nieuw duurzaam dc in Almere.

Lees bericht




Veel overtredingen bij verkoop tabak aan jongeren

Tabaksverkoop - Er worden nog te vaak tabaksproducten, dampwaren (e-sigaretten en e-liquids) en kruidenrookproducten verkocht aan jongeren onder de 18 jaar. Dat blijkt uit de controleresultaten die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) in 2020 heeft uitgevoerd.

Lees bericht


Coop en Telesuper samen in nieuw dc voor boodschappenbezorging

Bezorgdienst – Supermarktketen Coop en bezorgservice Telesuper versterken hun samenwerking op het gebied van boodschappenbezorging om de (zakelijke) klant nog beter te bedienen. Samen betrekken ze een duurzaam nieuw distributiecentrum in Almere, en zetten daarmee een volgende stap in efficiency en groei.

Lees bericht

Coop groeit met 16% fors harder dan de markt

Supermarkten - Coop Supermarkten behaalde in 2020 16 procent meer omzet dan in 2019. De totale consumentenomzet steeg met bijna € 200 miljoen van € 1,5 miljard (in 52 weken) naar € 1,7 miljard (in 53 weken). Daarmee groeit de coöperatieve supermarktorganisatie opnieuw harder dan de markt (8,9%, bron: Nielsen).

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid