Coop/Telesuper en Leo - Love Good Food starten Grab &Co


Johan Dekker van Telesuper/Coop (l) en Peter van Ee van Leo - Love Good Food samen actief met Grab & Co-shopconcept

Bedrijfscatering - De ‘C’ in plaats van de ‘G’ in de naam Grab &Co is geen spelfout. De ‘C’ is namelijk afkomstig van het woord Coop. Sinds kort hebben online supermarkt Telesuper (onderdeel van Coop) en cateraar Leo - Love Good Food elkaar gevonden in een nieuw bedrijfscateringconcept Grab &Co. De eerste locatie is een feit.

De eerste locatie is gevestigd in het E-Commerce Center van Coop en Telesuper in Almere. Medewerkers van Telesuper/Coop kunnen ervaren hoe het bedrijfsconcept in de praktijk werkt en 24/7 kiezen uit een assortiment broodjes, maaltijden, salades, sappen, snacks en frisdrank. De gezamenlijke Grab &Co is gelijk het Experience Center waar geïnteresseerde bedrijven een kijkje kunnen nemen.

Modulair

Het Grab &Co-concept speelt in op een aantal actuele ontwikkelingen. Peter van Ee, directeur van cateraar Leo – Love Good Food en mede-oprichter van Grab &Co: “Door de coronacrisis is een bemand bedrijfsrestaurant voor veel bedrijven niet rendabel. Veel medewerkers werken thuis of spreiden hun werktijden op kantoor. Maar áls ze er zijn, willen werkgevers hun medewerkers wél lekker eten en drinken bieden. Daar proberen wij met Grab &Co op in te spelen, met een voordelig, onbemand, modulair concept dat je altijd kan uitbreiden wanneer er weer meer personeel naar kantoor mag komen.”

Expertise

Voor het bedrijfscateringconcept heeft Telesuper contact gezocht met Leo - Love Good Food. De twee partijen vullen elkaar goed aan. Waar Telesuper expertise heeft op het gebied van retail en logistiek, blinkt Leo uit op het gebied van bedrijfscatering. Die relatie bestond al omdat Telesuper boodschappen aan de cateraar leverde. Johan Dekker, directeur van Telesuper en een van de initiatiefnemers van Grab &Co: ‘Bij het ontwikkelen van Grab &Co was flexibiliteit het allerbelangrijkste. We werken met een instapmodel dat al vanaf dertig lunchgebruikers toepasbaar is. Alle onderdelen staan op wielen, waardoor de Grab &Co makkelijk te implementeren is. Bedrijven kunnen het instapmodel naar wens aanvullen met extra onderdelen en services. Denk aan een heat station, soepmeubel met verse soepen of baristaservice.’

Wensen

Het Grab &Co-assortiment past zich aan de wensen van het bedrijf aan. Van Ee: ‘Bij het ene bedrijf is meer vraag naar versbereide yoghurt met granola en een quinoa-salade, bij het andere bedrijf is er meer behoefte aan frisdranken, candybars en Cup-a-Soup.  Daarom kun je bij ons zowel kiezen uit het voordelige Coop-assortiment als het ultraverse assortiment van Leo – Love Good Food. Omdat alle producten voorverpakt zijn, kunnen medewerkers ook maaltijden of producten voor thuis meenemen.”

Toegevoegde waarde

Niet alleen het assortiment is flexibel, klanten kunnen ook zelf invulling geven aan de opbouw van hun Grab &Co. Daarbij kunnen bedrijven gemakkelijk op- en afschalen als er in de praktijk toch meer of minder mensen gedurende de week aanwezig zijn. Maar zoals bij alle nieuwe bedrijfscateringconcepten zijn ook de 24/7 beschikbaarheid van het assortiment en de hygiëne-eisen van belang. Tot slot hebben bedrijven de keuze om extra services in te zetten om de gezondheid te stimuleren. Zo kun je met een gezondheidsmonitor bijhouden welke producten worden verkocht. Daardoor krijgt Grab &Co nog meer toegevoegde waarde voor een bedrijf. Het vitaal houden van eigen mensen wordt straks immers een belangrijk onderdeel van duurzame bedrijfsvoering.

(Dit artikel is eerder verschenen in de juni-editie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Foto's: Jan Willem Houweling

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



PLUS en COOP als één coöperatie verder onder de naam PLUS

Fusie – De supermarktorganisaties PLUS en COOP hebben overeenstemming bereikt over voorgenomen fusie en willen gezamenlijk verder onder de naam PLUS. Dor de voorgenomen fusie ontstaat de op twee na grootste servicesupermarkt van Nederland met circa 550 winkels en een marktaandeel van ruim 10%.

Lees bericht

Cateringconcept Grab & Co telt inmiddels drie locaties

Bedrijfscatering - Grab & Co, het cateringconcept van online supermarkt Telesuper (de B2B-tak van Coop Supermarkten) en cateraar Leo – Love Good Food, heeft naast de pilotloatie in Almere, ook twee vestigingen van de minimarket operationeel, bij bedrijven in Leiden en Amstelveen. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt.

Lees bericht

Markt voor minimarkets bij bedrijfscatering groeit fors door

Bedrijfscatering - Minimarkets als oplossing voor de nieuwe bedrijfscatering maken een exponentiele groei door. De combinatie AH/Selecta heeft nu twintig locaties omgebouwd, alleen zijn die locaties nog niet allemaal operationeel. PURA GO heeft er momenteel meer dan vijftien in bedrijf en daar komen er binnenkort een aantal bij, voor eind juni draaien er meer dan 20 PURA GO’s.

Lees bericht


Telesuper bezorgt binnenkort alle online bestellingen Coop-filialen

Interview - Telesuper is een betrekkelijk jonge speler op de markt van boodschappenbezorging, maar wel eentje die fors groeit. Gestart met de bezorging van het Coop-assortiment bij zorginstellingen, kinderdagverblijven en kleinere bedrijfslocaties, gaat het e-commerce bedrijf dit jaar de thuisbezorging regelen voor alle Coop-filialen. En dat vanuit een nieuw duurzaam dc in Almere.

Lees bericht

Coop lanceert nieuwe website passend bij groeiambitie

Supermarkten - Coop Supermarkten lanceert maandag 9 februari een vernieuwde website. De site is beter ingericht op het online doen van boodschappen. De coöperatieve supermarktorganisatie ontwikkelde een design dat past bij het marktaandeel en de groeiambities, maar vooral bij de wensen en eisen van de klant.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid