Coop/Telesuper en Leo - Love Good Food starten Grab &Co


Johan Dekker van Telesuper/Coop (l) en Peter van Ee van Leo - Love Good Food samen actief met Grab & Co-shopconcept

Bedrijfscatering - De ‘C’ in plaats van de ‘G’ in de naam Grab &Co is geen spelfout. De ‘C’ is namelijk afkomstig van het woord Coop. Sinds kort hebben online supermarkt Telesuper (onderdeel van Coop) en cateraar Leo - Love Good Food elkaar gevonden in een nieuw bedrijfscateringconcept Grab &Co. De eerste locatie is een feit.

De eerste locatie is gevestigd in het E-Commerce Center van Coop en Telesuper in Almere. Medewerkers van Telesuper/Coop kunnen ervaren hoe het bedrijfsconcept in de praktijk werkt en 24/7 kiezen uit een assortiment broodjes, maaltijden, salades, sappen, snacks en frisdrank. De gezamenlijke Grab &Co is gelijk het Experience Center waar geïnteresseerde bedrijven een kijkje kunnen nemen.

Modulair

Het Grab &Co-concept speelt in op een aantal actuele ontwikkelingen. Peter van Ee, directeur van cateraar Leo – Love Good Food en mede-oprichter van Grab &Co: “Door de coronacrisis is een bemand bedrijfsrestaurant voor veel bedrijven niet rendabel. Veel medewerkers werken thuis of spreiden hun werktijden op kantoor. Maar áls ze er zijn, willen werkgevers hun medewerkers wél lekker eten en drinken bieden. Daar proberen wij met Grab &Co op in te spelen, met een voordelig, onbemand, modulair concept dat je altijd kan uitbreiden wanneer er weer meer personeel naar kantoor mag komen.”

Expertise

Voor het bedrijfscateringconcept heeft Telesuper contact gezocht met Leo - Love Good Food. De twee partijen vullen elkaar goed aan. Waar Telesuper expertise heeft op het gebied van retail en logistiek, blinkt Leo uit op het gebied van bedrijfscatering. Die relatie bestond al omdat Telesuper boodschappen aan de cateraar leverde. Johan Dekker, directeur van Telesuper en een van de initiatiefnemers van Grab &Co: ‘Bij het ontwikkelen van Grab &Co was flexibiliteit het allerbelangrijkste. We werken met een instapmodel dat al vanaf dertig lunchgebruikers toepasbaar is. Alle onderdelen staan op wielen, waardoor de Grab &Co makkelijk te implementeren is. Bedrijven kunnen het instapmodel naar wens aanvullen met extra onderdelen en services. Denk aan een heat station, soepmeubel met verse soepen of baristaservice.’

Wensen

Het Grab &Co-assortiment past zich aan de wensen van het bedrijf aan. Van Ee: ‘Bij het ene bedrijf is meer vraag naar versbereide yoghurt met granola en een quinoa-salade, bij het andere bedrijf is er meer behoefte aan frisdranken, candybars en Cup-a-Soup.  Daarom kun je bij ons zowel kiezen uit het voordelige Coop-assortiment als het ultraverse assortiment van Leo – Love Good Food. Omdat alle producten voorverpakt zijn, kunnen medewerkers ook maaltijden of producten voor thuis meenemen.”

Toegevoegde waarde

Niet alleen het assortiment is flexibel, klanten kunnen ook zelf invulling geven aan de opbouw van hun Grab &Co. Daarbij kunnen bedrijven gemakkelijk op- en afschalen als er in de praktijk toch meer of minder mensen gedurende de week aanwezig zijn. Maar zoals bij alle nieuwe bedrijfscateringconcepten zijn ook de 24/7 beschikbaarheid van het assortiment en de hygiëne-eisen van belang. Tot slot hebben bedrijven de keuze om extra services in te zetten om de gezondheid te stimuleren. Zo kun je met een gezondheidsmonitor bijhouden welke producten worden verkocht. Daardoor krijgt Grab &Co nog meer toegevoegde waarde voor een bedrijf. Het vitaal houden van eigen mensen wordt straks immers een belangrijk onderdeel van duurzame bedrijfsvoering.

(Dit artikel is eerder verschenen in de juni-editie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Foto's: Jan Willem Houweling

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

John Uffing hoofd winkelbedrijf Boon Food Group

Benoeming - John Uffing wordt per 11 maart verantwoordelijk voor het winkelbedrijf van Boon Food Group. Hij gaat leiding geven aan de acquisitie-, bouw- en vastgoedactiviteiten en zal de volledige winkeloperatie gaan aansturen. Uffing is op dit moment nog werkzaam als algemeen directeur bij Focusplaza.  Daarvoor heeft hij 23 jaar bij Coop Supermarkten/Plus Retail gewerkt.

Lees bericht



Getir start met verkoop van G’woon private label

Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir breidt haar bestaande assortiment uit met circa 90 private labelproducten van G’woon. Het gaat om afbakbrood, ontbijtproducten, dranken, pasta, rijst, olijfolie, koekjes, snacks, schoonmaakmiddelen, wc-papier en dierenvoeding. De producten worden vanaf dinsdag ook aangeboden in de Gorillas-app.

Lees bericht

Fabienne Jungerhans nieuwe Sales & Marketing Manager bij Join Program

Benoeming - Fabienne Jungerhans (36) start per 11 mei als Sales & Marketing Manager bij cateraar Join Program. Jungerhans zal niet alleen met beide oprichters de commerciële strategie gaan bepalen en processen optimaliseren, maar tevens zal zij samen met het sales-en marketingteam de ‘disruptieve food movement’ over Nederland gaan uitrollen.

Lees bericht


Gebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland

Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.

Lees bericht

HAS gaat meer biologische en lokale voeding aanbieden

Catering - HAS green academy in Den Bosch gaat meer biologisch en lokaal geproduceerde voedingsmiddelen bij de bedrijfscatering aanbieden. De onderwijsinstelling wil daarmee de consumptie van deze producten te stimuleren. De HAS-opleiding ondertekende daartoe onlangs de intentieverklaring Biologische en Lokale Inkoop Bedrijfscatering van de Provincie Noord-Brabant.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid