Croquetten Boutique trakteert op Nationale kroketten-dag
_768_1024_90.jpg)
Actie - Op 9 oktober is het Nationale kroketten-dag en dat viert de Croquetten Boutique in Utrecht dit jaar door 1000 mini croquetten weg te geven.
Met de actie willen de ondernemers Brian & Désirée extra stil staan bij de Nationale kroketten-dag. Ze trakteren op een portie zacht romige kalfsvlees óf oude schapenkaas mini croquetjes, afgetopt met huisgemaakte truffelmayonaise & Parmezaanse kaas.
Meest gegeten snack
Met de Croquetten Boutique hebben Brian & Désirée als doel om de croquet weer de meest gegeten snack van Nederland te maken. Dat is nu de frikandel. “Maar hoe gaaf zou het zijn als heel Nederland op 9 oktober een croquetje eet,” aldus de ondernemers.
Brian & Desirée zijn creatieve ondernemers. In 2019 introduceerden zij op de Nationale kroketten-dag de Letter van Croquet, in de lettervariant S van Sinterklaas. En in samenwerking met brouwerij De Leckere ontwikkelde zij de De Leckere bitterbal.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cafetaria-omzetgroei tot en met mei op +1,7%
Analyse - De eerste 5 maanden van 2024 liggen vrijwel op hetzelfde niveau als de omzet van 2023. Deze omzet is vooral te danken aan de online omzet die tot en met mei is gestegen met 8,8%.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees berichtFrikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag
Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...
Lees berichtGroei cafetariasector in eerste half jaar stabiel op ruim 11%
Analyse – De groei van de Nederlandse cafetaria blijft tot en met juni dit jaar op 11 procent. Dit blijkt uit verzamelde gegevens via de kassadata van NTF, op basis van 360 cafetaria’s met een gezamenlijk aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.
Lees berichtThuisbezorgd.nl brengt Nederlandse snackmarkt in kaart
Analyse – Nederland eet het liefst gefrituurde snacks en friet op zondag en de frikandel is de populairste snack. Maar regionaal zijn er verschillen. Dit blijkt uit de verzamelde gegevens van bezorgdienst Thuisbezorgd.nl, die op de Internationale dag van de friet, de Nederlandse snackmarkt in kaart heeft gebracht aan de hand van de gegevens van zo’n 5000 snackbars.
Lees bericht