CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen
Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.
Meer dan 110.000 particuliere investeerders financierden mee in lokale- en impact ondernemers. De missie van het platform is om bij te dragen aan een lokale economie waarin ondernemers in verbinding staan met hun omgeving. Crowdfunding is daarvoor een goede mogelijkheid.
Het platform CrowdAboutNow bestaat sinds 2011. De eerste crowdfunding die plaatsvond was voor een lokale mobiele koffiekar waarvoor 5.000 euro financiering nodig was, 69 investeerders financierden mee. Sindsdien is de crowdfundingmarkt enorm gegroeid en de regelgeving aangescherpt. Vorige week maakte het platform bekend dat zij de nieuwe Europese vergunning voor crowdfunding hebben ontvangen.
Horeca
Veel horeca- en voedselondernemers kiezen voor crowdfunding, laat CrowdAboutNow weten. Onlangs financierde het Utrechtse restaurant de Klub binnen een week 300.000 euro met 230 vaste gasten en fans van het restaurant. Maar ook de Amsterdamse bierbrouwerij Oedipus en verzorgingsmerk Naïf vonden hun start via CrowdAboutNow.
Mijlpaal
Altijd bleef de focus van het platform de ondernemer, het kleinbedrijf. Mark Laagewaard, algemeen directeur CrowdAboutNow: “Wij kiezen ervoor om te bouwen aan de lokale economie, het kleinbedrijf heeft baat bij lage rentes en betrokken financiers uit de omgeving.” Op die manier investeerde 110.000 mensen mee, die samen 100 miljoen euro bij elkaar brachten voor plannen van ondernemers. Een mijlpaal.
Rechtstreex
De beslissende investering waarmee de 100 miljoen werd aangetikt ging naar Rechtstreex, een voedselbedrijf dat zich inzet voor een korte voedselketen en producten van de lokale boer rechtstreeks verkoopt aan consumenten in de stad. 635 mensen investeerden mee in het bedrijf.
Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
IJscuypje wil uitbreiden met winkels en veganistisch roomijs
IJswinkel - Ambachtelijke ijsmaker uit Amsterdam: IJscuypje, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om te groeien met eigen winkels in Amsterdam, ook gaan zij een partnerschap aan met de Amsterdamse start-up IJsbaart om met veganistisch roomijs te starten.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtCulinaire streamingsdienst Cheflix zoekt nieuw groeigeld
Crowdfunding - Cheflix, het platform waar je kan leren koken van chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee producten en gerechten leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live...
Lees berichtNieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix
Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders...
Lees berichtCacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
Lees berichtInvesteerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia
Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.
Lees bericht