CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Ook ziet het bedrijf 20% groei in het aantal ondernemers dat zij hebben geholpen. De stijgende rentes bij andere financiers en de groeiende populariteit voor community marketing bij bedrijven ziet oprichter Mark Laagewaard van CrowdAboutNow als een mogelijke verklaring.
Crowdfunding platform CrowdAboutNow bestaat al sinds 2009 en groeit sinds dat begin jaarlijks. Het platform is gespecialiseerd in het financieren van het kleinbedrijf en richt zich vooral op horeca, food en drinks en retailondernemers. Het afgelopen komen er ook meer aanvragen van agrarische ondernemers en ondernemers in de kleinschalige zorg. De groei verklaart Laagewaard grotendeels door de stijgende rentes: “Met de inflatie zijn de rentes het afgelopen jaar enorm gestegen, bij microkredietverstrekkers en andere crowdfunding platformen betaal je tegenwoordig al gauw 9%, bij ons ligt de gemiddelde rente op 4%. Hiermee zijn wij ineens een heel betaalbaar alternatief voor ondernemers.”
Groei
In het eerste half jaar van 2024 werd er door CrowdAboutNow 11 miljoen gefinancierd, een groei van 50%. Het aantal ondernemers dat koos voor de financiering groeide met 20%. 7.150 mensen investeerden mee in de plannen van ondernemers.
Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Swinkels breidt Cornet-familie uit met Gold Blond (5,8%)
Introductie – Palm Breweries in België, onderdeel van de Nederlandse brouwerij Swinkels, heeft de Cornet-familie uitgebreid met Cornet Gold Blond. Het is volgens de brouwer een verfijnd blond bier met een vol karakter en een lager alcoholpercentage van 5,8%.
Lees bericht‘s-Hertogenbosch is Nederlandse horecahoofdstad
Onderzoek – Op basis van restaurantdichtheid, gastbeoordelingen en betaalbaarheid is ’s-Hertogenbosch Horeca Hoofdstad van Nederland. De Brabants stad heeft daarin de concurrentie van Maastricht en Leeuwarden in de rug. De Friese hoofdstad blijkt wel de meest voordelige stad te zijn.
Lees berichtStrijd om de CuliQuiz 2025 gaat finale in
Wedstrijd - Studenten uit de gastvrijheidssector maken zich op voor de finale van de CuliQuiz Battle, een innovatieve kenniswedstrijd die horeca onderwijs en het bedrijfsleven samenbrengt.
Lees berichtFastned en Vermaat starten meerjarige samenwerking
Tankstation - Het Europese snellaadbedrijf Fastned, en de Vermaat Groep, specialist in horecaconcepten, kondigen een meerjarige samenwerking aan. De samenwerking richt zich op het neerzetten van een hoogwaardig horeca- en retailconcept bij verschillende snellaadstations van Fastned langs Europese snelwegen.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden
Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.
Lees berichtKop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees bericht