CRS lanceert nieuw smartstore concept bij tankstation Zwart
Petrol – Convenience Retail Solutions (CRS) heeft in samenwerking met Shell Zwart in Amsterdam-Lijnden een smartstore neergezet, waar passanten 24 uur per dag, zeven dagen per week terecht voor een voorverpakt broodje, snack, koel drankje, of barista kwaliteit koffie.
De locatie aan de Ookmeerweg in Amsterdam-Lijnden van Zwart wordt gerund door Jochen van der Voort. Hij is de derde generatie binnen het familiebedrijf Zwart. De smartstore waarvan hij de eigenaar is, biedt een breed scala aan producten gericht op de on-the-go consument. Technologie in de smartstore maakt het mogelijk dat de consument snel, cashless en contactloos kan winkelen. Centraal in dat proces staat de Order Kiosk, waar cashless kan worden betaald en waar na ontvangst van een bonnetje met QR code de producten af gegeven worden door de vendingmachines, na scanning van de code.
E-Value
Het aanbod bij de smartstore bestaat uit foodproducten, zoals yoghurt, snacks, broodjes en een grote selectie gekoelde dranken, maar ook kwaliteitskoffie van Lavazza is via selfservice verkrijgbaar. Daarnaast biedt de Order & Scan Kiosk Pro ook de mogelijkheid om Electronic Value producten aan te bieden.
Kansspelen
Naast de plaatsing van de smartstore worden er in de bemande shop van Zwart ook twee dubbele Order & Scan Kiosken en een Kiosk Pro geplaatst. De Pro versie verwerkt ook Electronic Value producten en NIX18 producten, waaronder kansspelen. Dat kan door een geïntegreerde NIX18/100 functionaliteit die het apparaat heeft waarmee de leeftijd gecontroleerd kan worden. ‘Met deze nieuwe ontwikkeling zet CRS een belangrijke stap in het optimaliseren en automatiseren van processen op de winkelvloer, waarbij de borging van de NIX18 wetgeving wordt gehandhaafd,’zo laat CRS weten.. Op korte termijn worden de mogelijkheden van de Kiosk Pro nog verder uitgebreid met de verkoop van carwashprogramma’s en aanhangwagen verhuur.
Retailoplossingen
CRS kijkt als onderdeel van groothandel Lekkerland naar retailoplossingen die het petrolmarkt toekomstbestendiger maken. Hiervoor ontwikkelt het bedrijf samen met een aantal partners innovatieve digitale oplossingen en passende foodserviceconcepten.
Bron: CRS/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tabaksverkoop vertoont dalende trend bij petrolkanaal
Analyse - Omzet rookwaren bij tankstations stijgt fors ten opzichte van vorig jaar, maar vertoont de laatste maanden de dalende trend zoals we die van de afgelopen jaren kennen. Ook de verkoop van fris in combinatie met tabak daalt met de trend mee, net zoals andere items dat door de tabaksklant wordt verkocht.
Lees berichtVissers Energy Group neemt Shell De Wetering over
Overname – Vissers Energy Group heeft onlangs de overname afgerond van het tankstation en autowasbedrijf De Wetering in Utrecht. Het bedrijf neemt deze locatie over van de familie Teunissen.
Lees berichtBakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtFastned opent eerste onbemande winkel in Duitsland
Buitenland – Fastned heeft de eerste onbemande Fastned-winkel in Duitsland geopend. De shop is gevestigd in Dinslaken, een gemeente in het noordwesten van het Ruhrgebied in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees bericht