De Efteling bekendste attractiepark van Nederland


Bakkerij Krumel in de Efteling

Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

De Top of Mind Awareness (TOMA), die Multiscope van een attractiepark, dierentuin of aquarium in kaart brengt, is het percentage van de consumenten dat die dagattractie als eerste noemt wanneer gevraagd wordt welke dagattracties zij kennen. De Efteling scoort met 35% veruit het hoogst. ARTIS volgt op afstand met 15%, terwijl Diergaarde Blijdorp (9%), Burgers’ Zoo (6%) en Walibi Holland (5%) ook relatief hoog scoren.

Spontaan genoemd

De gemiddelde spontane naamsbekendheid van Nederlandse attractieparken, dierentuinen en aquaria is 10%. Van alle dagattracties heeft de Efteling met 71% de hoogste spontane naamsbekendheid. ARTIS staat op de tweede plaats met een spontane naamsbekendheid van 46% en Diergaarde Blijdorp volgt op de derde plaats (33%). Walibi Holland (32%) en Burgers’ Zoo (26%) vullen de top vijf aan.

Geholpen naamsbekendheid

De geholpen naamsbekendheid toont het percentage consumenten dat een specifieke dagattractie herkent uit een lijst. Gemiddeld herkent 55% van de Nederlanders een dagattractie. De geholpen naamsbekendheid van de Efteling is het hoogst (95%). Verder hebben ARTIS, Beekse Bergen, Apenheul en het Dolfinarium alle vier een geholpen naamsbekendheid van 90%. De top tien bestaat uit vijf dierentuinen, vier attractieparken en één aquarium.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Naamsbekendheid attractieparken dierentuinen

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Pilot met snackmuur voor gezonde maaltijden op school

Scholen - Om jongeren makkelijk toegang te geven tot een gezonde groentelunch, start de sociale onderneming TommyTomato een pilot op de middelbare school Portus Juliana. De test met de gezonde snackmuur op een school voor voortgezet onderwijs in Rotterdam Zuid duurt vier weken.

Lees bericht

eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens

Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald

Onderzoek - De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens is het afgelopen jaar licht gedaald van +49 naar +47. De hoogste NPS (+84) had WestCord Hotels. Toch waren de meeste hotelgasten tevreden over hun hotel, want ruim zeven op de tien bezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen.

Lees bericht



De Beren bekendste restaurantketen Nederland

Onderzoek - De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Verder blijkt dat personen tussen de 18 en 35 jaar de meeste ketens herkennen. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. De gegevens zijn afkomstig van  de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid