De natuurlijke sappen van THIJS’ bij Sir Joe
.png)
Samenwerking - De biologische dranken van THIJS zijn laag in suikers en geproduceerd op basis van overtollig vers fruit. Sinds 1 oktober maken de vruchtensappen onderdeel uit van craft soda specialist Sir Joe.
Het motto van THIJS is: ‘use what we produce’. Om te verduidelijken dat ergeen ingrediënt verloren gaat. Hierdoor zijn de sappen niet alleen een verantwoorde keuze, maar zijn zij ook goed voor het milieu.
THIJS had voorheen de aandacht vooral gericht op ijsthee, maar inmiddels brouwt het bedrijf ook sappen. Inmiddels zijn er vier varianten: Appel & Brandnetel, Sinaasappel, Kamille & Duindoorn en Granaatappel, Framboos & Venkel. De ijsthee is er in de smaak Citroen, Gember & Moringa thee. De Moringa wordt in de volksmond, volgens de producent, ook wel wonderboom genoemd vanwege de gezondheidsvoordelen van de vrucht. Alle drankjes zijn vegan en glutenvrij en verkrijgbaar via de webshop van Sir Joe.
Overtollig vers fruit
THIJS wil met de producten de strijd aan gaan met voedselverspilling. In Nederland wordt er per jaar in totaal 800 miljoen kilo voedsel verspild. Hiervan bestaat bijna één derde uit verse groente en fruit. “We verspillen hiermee niet alleen voedsel, maar ook onnodig energieverbruik en CO2-uitstoot door productie en transport, onnodige geproduceerde verpakkingen en water, want voor productie van één appel is 80 liter water nodig. Daarom wordt sappen gemaakt van enkel overtollig fruit zonder onderscheid of het fruit krom of lelijk is, zolang het maar vers is”, aldus Rod Hensen, co-founder THIJS.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Eerste café ter wereld met echte prijzen opent in Breukelen
Initiatief – Breukelen krijgt het eerste koffiehuis ter wereld waar gewerkt wordt met échte prijzen voor de producten. Het concept is gebaseerd op de missie en visie van ‘True Price’, waar ook de onzichtbare kosten inzichtelijk worden gemaakt voor de producten.
Lees berichtVrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio
Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.
Lees berichtVrumona en Albron verlengen samenwerking met 5 jaar
Samenwerking - Foodservicebedrijf Albron en Vrumona hebben na tien jaar de samenwerkingsovereenkomst met nog eens vijf jaar verlengd en gaan zich de komende tijd richten op calorieverlaging en het aanbieden van gezondere frisdranken..
Lees berichtBobbianne Vlek volgt Jasper Spaargaren op bij Sir Joe
Benoeming - Bobbianne Vlek wordt de nieuwe Head of Sir Joe. Zij volgt daarmee Jasper Spaargaren op die andere activiteiten op zich gaat nemen. Sir Joe wil verder opschalen en gaat de samenwerking met moederbedrijf Vrumona versterken.
Lees berichtMineraalmerk ACQ&A wil mensen met elkaar verbinden
Introductie – Nieuwste loot aan de stam bij Sir Joe, het mineraalwatermerk ACQ&A wil mensen met elkaar verbinden. Door middel van wisselende vragen aan de binnenkant van het label wil het merk het gesprek tussen mensen – aan tafel - op gang brengen.
Lees berichtHorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie
Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?
Lees bericht