De natuurlijke sappen van THIJS’ bij Sir Joe


Samenwerking - De biologische dranken van THIJS zijn laag in suikers en geproduceerd op basis van overtollig vers fruit. Sinds 1 oktober maken de vruchtensappen onderdeel uit van craft soda specialist Sir Joe.

Het motto van THIJS is: ‘use what we produce’. Om te verduidelijken dat ergeen ingrediënt verloren gaat. Hierdoor zijn de sappen niet alleen een verantwoorde keuze, maar zijn zij ook goed voor het milieu.

THIJS had voorheen de aandacht vooral gericht op ijsthee, maar inmiddels brouwt het bedrijf ook sappen. Inmiddels zijn er vier varianten: Appel & Brandnetel, Sinaasappel, Kamille & Duindoorn en Granaatappel, Framboos & Venkel. De ijsthee is er in de smaak Citroen, Gember & Moringa thee. De Moringa wordt in de volksmond, volgens de producent, ook wel wonderboom genoemd vanwege de gezondheidsvoordelen van de vrucht. Alle drankjes zijn vegan en glutenvrij en verkrijgbaar via de webshop van Sir Joe.

Overtollig vers fruit

THIJS wil met de producten de strijd aan gaan met voedselverspilling. In Nederland wordt er per jaar in totaal 800 miljoen kilo voedsel verspild. Hiervan bestaat bijna één derde uit verse groente en fruit. “We verspillen hiermee niet alleen voedsel, maar ook onnodig energieverbruik en CO2-uitstoot door productie en transport, onnodige geproduceerde verpakkingen en water, want voor productie van één appel is 80 liter water nodig. Daarom wordt sappen gemaakt van enkel overtollig fruit zonder onderscheid of het fruit krom of lelijk is, zolang het maar vers is”, aldus Rod Hensen, co-founder THIJS.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags: sir joe thijs

Gerelateerd nieuws



HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht

Positieve Horecava in teken van vegan, bezorging, pop-up restaurants en innovatie

Beurzen - De horecavakbeurs Horecava in RAI Amsterdam, die donderdag de laatste dag beleeft, toont veel innovaties. Ook de stemming is positief. Het fraaie zomerweer van het afgelopen seizoen en de toegenomen bestedingen in de sector hebben duidelijk bijgedragen aan een groter vertrouwen voor het komende jaar. Een van de meest opvallende trends van de beurs is dat vrijwel alles...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid