De Pindakaaswinkel komt met eigen dispenser
_768_1152_90.jpg)
Introductie – Na anderhalf jaar ontwikkelen is De Pindakaaswinkel er in geslaagd een dispenser te ontwikkelen voor hotels en bedrijfsrestaurants. Pindakaas laat zich moeilijk door een dispenser verpompen vanwege de dikte van het product.
De Pindakaaswinkel wilde met een dispenser komen omdat per 1 januari 2024 de plastic cups niet meer mogen. Een duurzame oplossing voor locaties waar veel pindakaas wordt gebruikt lag daarom voor de hand. Michiel Vos van De Pindakaaswinkel: “Dispensersystemen voor de horeca bestaan natuurlijk in alle vormen en maten maar, een dergelijk systeem voor pindakaas ontbrak nog omdat het heel lastig is om een kwalitatief goede pindakaas te verpompen vanwege de dikte. Na 1,5 jaar ontwikkelen is zijn we de eerste die het is gelukt, daar zijn we trots op”.
20 hotels
Voor de dispenser is er een XXL pot pindakaas van 1600 ml gebruikt, per portie komt er 16 ml pindakaas uit. Vos: “We hebben meerdere systemen getest bij verschillende hotels en zo de pindakaasdispenser goed kunnen ontwikkelen. We hebben gekozen voor een rvs houder met stevige basis”. De dispenser alleen aan de buitenkant schoongemaakt te worden. Op dit moment is de dispenser al bij ruim 20 hotels in gebruik. De dispenser en de XXL potten zijn rechtstreeks bij De Pindakaaswinkel te bestellen. Beschikbaarheid bij de groothandels volgt op korte termijn.
Elf winkels
Michiel Vos opende 7 jaar geleden de eerste Pindakaaswinkel ter wereld in het pand achter zijn huis aan de Czaar Peterstraat in Amsterdam. Al van jongs af aan is deze ex bioboer groot pindakaasfan. Toch miste hij variatie in het bestaande aanbod. Na een aantal succesvolle testen besloot de Pindabaas er serieus werk van te maken met 10 smaken zelf gemaakte pindakaas. De eerste Pindakaaswinkel opende in 2016 de deuren. Er zijn nu elf winkels, maar daarnaast is De Pindakaaswinkel ook als shop-in-shopconcept terug te vinden op talloze plekken in Nederland.
Bron: De Pindakaaswinkel/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD behaalt Trede 3 op ‘PSO-ladder’
Certificering - CIRFOOD heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de toetsing door een certificerende instelling blijkt dat CIRFOOD op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit nastreven.
Lees berichtAmendement btw-tarief verhoging logies verworpen
Politiek – In een vloedgolf aan moties en amendementen in de Tweede Kamer is donderdagavond het amendement over het verhogen van het btw-tarief voor de hotelsector verworpen. De voorgestelde btw-verhoging van 9% naar 21% is daarmee van tafel.
Lees berichtKHN pleit bij Tweede Kamer voor behoud lage btw-tarief logies
Politiek - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) doet een dringende oproep aan de Tweede Kamer om het huidige btw-tarief voor logies te behouden. Volgens de belangenbehartiger van de horeca kan de hotelsector een verhoging van 9% naar 21% niet dragen.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Provincie Fryslân
Catering - CIRFOOD gaat vanaf 1 oktober dit jaar de culinaire dienstverlening verzorgen voor Provincie Fryslân. De samenwerking markeert een uitbreiding van CIRFOOD's portfolio in zowel het B&I segment als in de provincie Friesland. Voor de Provincie Fryslân heeft CIRFOOD speciaal het concept 'Duorsum Smakelân' ontwikkeld.
Lees berichtQuality Lodging verwelkomt 7 nieuwe leden
Hotels – Quality Lodgings verwelkomt maar liefst zeven nieuwe leden in de QL Guide 2024, die eind november wordt gepresenteerd. Deze onafhankelijke boutique hotels sluiten aan op de visie en waarden van Quality Lodgings, waar buitengewone gastervaringen, authenticiteit, kwaliteit en gastvrijheid centraal staan.
Lees berichtVan der Valk neemt meerderheidsbelang in Dunkin’
Formulenieuws - Van der Valk International (VDVI) heeft een meerderheidsbelang verkregen in Dunkin’ Nederland en België. VDVI ziet de deelneming als een belangrijke stap in het verder verbreden van de hospitality dienstverlening. Voor Dunkin’ in Nederland en België betekent de samenwerking een fase van verdere groei.
Lees bericht