De vegetarische frikandel smaakt goed op Horeca Expo Gent


Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk. Het was voor het eerst dat de horecabranche de vegetarische frikandel van snackfabrikant Van Geloven kon proeven. Van deze fabrikant waren eerder al andere vegetarische snacks in samenwerking met de Vegetarische Slager geïntroduceerd, maar de frikandel was volgens de producent steeds niet goed genoeg. Nu wel. De variant die in Gent werd gepresenteerd, voldeed dan ook in alle opzichten aan hoe een frikandel moet smaken, zowel qua kruiden als textuur en ‘bite’. Ook in België is het aanbieden van vegetarische alternatieven een belangrijk aspect. Net als duurzaamheid. Aanbieders maken wel de kanttekening dat het bij de ketens hoger op de lijst staat dan bij de zelfstandige opererende horecazaken, maar dat zal in Nederland ook het geval zijn. Toch leek het aanbod aan vegetarische producten op de Horeca Expo minder te zijn dan op andere beurzen, maar harde feiten zijn daarover niet te geven. Innovaties Nieuws was er wel. Zo heeft het Nederlandse bedrijf Bluespresso nu ook de licentie voor België en gaat het bedrijf met het koffiemerk Lavazza ook aan de slag bij onze zuiderburen. Mede door de samenwerking met de oliemaatschappen EG Group en De Haan Mineralen & Oliën heeft het merk in Nederland een enorme zichtbaarheid gekregen langs de Nederlandse wegen. Maar ook op andere plaatsen wordt Lavazza steeds vaker aangeboden. Het bedrijf groeit ook behoorlijk in volume. Pietercil Foodservice introduceerde een nieuw kookconcept ‘Cook & Create’ met vegetarische basisgerechten waar chefs hun eigen signatuur aan kunnen geven. De basisgerechten zijn er in verschillende variaties van chili sin carne tot vleesloze burgers. Voor elk van de basisproducten is een aantal recepturen gemaakt die vrij eenvoudig zijn te bereiden en gericht op de keukens waar ondanks personeelsschaarste toch vegetarische gerechten kunnen worden geserveerd. Voor Pietercil is het na Gran’Tapas de tweede keer dat het bedrijf met een eigen foodconcept komt. Proeven Verder toonde de Deense bierbrouwer Carlsberg haar recent gepresenteerde 100% recyclebare bierflesje en presenteerde groothandel Sligro zich groots met een sterke nadruk op vers en kwaliteit. Bezoekers aan Expo Gent 2019 werden op tal van plaatsen geïnspireerd om meer te doen met duurzame verpakkingen, vegetarische producten en vormen van presentatie. Ongeacht of dat nu op de stand bij Hanos, Bidfood, Lantmännen of Unilever was. Daarnaast was het vooral proeven, proeven en nog eens proeven. Horeca Expo Gent is in dat opzicht een culinair feestje voor de Belgische horeca. De beurs duurt nog tot donderdag 21 november. Bron: @FoodClicks

Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk. Het was voor het eerst dat de horecabranche de vegetarische frikandel van snackfabrikant Van Geloven kon proeven. Van deze fabrikant waren eerder al andere vegetarische snacks in samenwerking met de Vegetarische Slager geïntroduceerd, maar de frikandel was volgens de producent steeds niet goed genoeg. Nu wel. De variant die in Gent werd gepresenteerd, voldeed dan ook in alle opzichten aan hoe een frikandel moet smaken, zowel qua kruiden als textuur en ‘bite’. Ook in België is het aanbieden van vegetarische alternatieven een belangrijk aspect. Net als duurzaamheid. Aanbieders maken wel de kanttekening dat het bij de ketens hoger op de lijst staat dan bij de zelfstandige opererende horecazaken, maar dat zal in Nederland ook het geval zijn. Toch leek het aanbod aan vegetarische producten op de Horeca Expo minder te zijn dan op andere beurzen, maar harde feiten zijn daarover niet te geven. Innovaties Nieuws was er wel. Zo heeft het Nederlandse bedrijf Bluespresso nu ook de licentie voor België en gaat het bedrijf met het koffiemerk Lavazza ook aan de slag bij onze zuiderburen. Mede door de samenwerking met de oliemaatschappen EG Group en De Haan Mineralen & Oliën heeft het merk in Nederland een enorme zichtbaarheid gekregen langs de Nederlandse wegen. Maar ook op andere plaatsen wordt Lavazza steeds vaker aangeboden. Het bedrijf groeit ook behoorlijk in volume. Pietercil Foodservice introduceerde een nieuw kookconcept ‘Cook & Create’ met vegetarische basisgerechten waar chefs hun eigen signatuur aan kunnen geven. De basisgerechten zijn er in verschillende variaties van chili sin carne tot vleesloze burgers. Voor elk van de basisproducten is een aantal recepturen gemaakt die vrij eenvoudig zijn te bereiden en gericht op de keukens waar ondanks personeelsschaarste toch vegetarische gerechten kunnen worden geserveerd. Voor Pietercil is het na Gran’Tapas de tweede keer dat het bedrijf met een eigen foodconcept komt. Proeven Verder toonde de Deense bierbrouwer Carlsberg haar recent gepresenteerde 100% recyclebare bierflesje en presenteerde groothandel Sligro zich groots met een sterke nadruk op vers en kwaliteit. Bezoekers aan Expo Gent 2019 werden op tal van plaatsen geïnspireerd om meer te doen met duurzame verpakkingen, vegetarische producten en vormen van presentatie. Ongeacht of dat nu op de stand bij Hanos, Bidfood, Lantmännen of Unilever was. Daarnaast was het vooral proeven, proeven en nog eens proeven. Horeca Expo Gent is in dat opzicht een culinair feestje voor de Belgische horeca. De beurs duurt nog tot donderdag 21 november. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht


Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid