De Verspillingsfabriek gaat met KLM de lucht in
Voedselverspilling – KLM en De Verspillingsfabriek gaan de komende jaren samenwerken. De luchtvaartmaatschappij gaat samen met KLM catering services vanaf augustus soepen serveren van voedsel dat gered is van verspilling.
De eerste soep die geserveerd gaat worden is wortel-komijn soep. Deze soep wordt geserveerd in de World Businessclass van KLM. Daarna komen ook ander varianten aan boord van de luchtvaartvloot.
Voor De Verspillingsfabriek en initiatiefnemer Hutten is het mooie gelegenheid om de mensen aan boord te bereiken en inspireren met hun missie voedselrestanten te redden. Een "on-boarding"- video zal die boodschap verder uitdragen.
KLM wil als luchtvaartmaatschappij zich onderscheiden op het gebied van duurzaamheid en is actief op zoek naar leveranciers die deze ambitie ondersteunen.
De Verspillingsfabriek doet dat niet alleen door groente in te zetten voor producten en gerechten, die de schappen van de supermarkt niet halen, omdat zij qua maat en kleur zijn afgewezen, maar ook door de producten te laten maken door mensen met minder kansen op de arbeidsmarkt. Zodat ook er ook geen talent verloren gaat.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
KLM gaat betaalde maaltijden testen op drietal vluchten
Luchtvaartcatering - KLM gaat medio februari starten met betaalde maaltijden aan boord. Het gaat om een test op een drietal Europese vluchten. Dat meldt Luchtvaartnieuws op basis van bevestigingen door KLM.
Lees berichtSurinaamse kipketen opent tweede Nederlandse vestiging
Formulenieuws – Met de nieuwe vestiging aan het Baltimoreplein 127 te Almere opent de familie Nassy haar tweede Nederlandse Naskip-filiaal. Naskip bestaat al meer dan 50 jaar in Suriname en heeft nu uitbreidingsplannen in Nederland.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtKLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Lees berichtEmirates lanceert wijnopleiding voor cabinepersoneel
Luchtvaart - De wine in the sky-ervaring van Emirates krijgt extra glans door een wijncursus die de luchtvaartmaatschappij aanbiedt aan het cabinepersoneel: L'art du vin.
Lees berichtCafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees bericht