Deel opbrengst Pink Lady Appelmoes naar Pink Ribbon
Actie - Tijdens de borstkankermaand in oktober doneert Pink Lady Appelmoes 25 cent aan Pink Ribbon voor elk verkocht potje. De opbrengst gaat naar onderzoek en projecten voor vrouwen met borstkanker.
Pink Lady Appelmoes is een unieke samenwerking tussen appelmerk Pink Lady en HAK. Pink Ribbon, onderdeel van KWF Kankerbestrijding, vraagt dit jaar extra aandacht voor het thema veerkracht. Sinds de oprichting in 2003 financierde de organisatie meer dan 230 onderzoeken gericht op vroege opsporing, behandeling en nazorg. “Roze is de kleur die ons verbindt. We zijn trots dat we met Pink Lady Appelmoes een bijdrage kunnen leveren aan het werk van Pink Ribbon,” zegt Yolanda van Grootel, Brand Communication Manager van HAK.
Bron: HAK/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Koen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtHAK en Turff gaan studenten inspireren zelf te koken
Studenten – Afhaalmaaltijden zijn in trek bij uitwonende studenten. Zo’n 40 procent bestelt minimaal een keer per week eten. Het gaat dan vaak om pizza, sushi of een kapsalon. Ook geeft 35 procent van de studenten meer uit aan kant-en-klaarmaaltijden. Omdat deze maaltijden vaak te weinig groenten bevatten, slaan HAK en studenten-startup Turff de handen ineen om studenten vaker een maaltijd zelf...
Lees berichtVan Renterghem nieuwe Operationeel Directeur bij HAK
Benoeming - Janneke van Renterghem (37) start per 29 augustus als nieuwe Operationeel Directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant HAK en treedt ook toe tot het Management Team . Zij volgt in deze functie Koos van Leeuwen op, die deze rol ruim elf jaar heeft vervuld en in totaal 47 jaar in dienst was bij HAK.
Lees berichtFSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca
Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.
Lees berichtFrans van Engelen volgt Arjen van Strien op bij Hak
Benoeming - Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant Hak. Van Engelen volgt Arjen van Strien op, die deze rol ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van Hak.
Lees berichtHAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch
Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.
Lees bericht