Delftse supermarkten helpen de lokale horeca
.png)
Actie – Blijf bestellen bij de lokale horeca. Dat is de boodschap die de Delftse supermarkten meegeven aan hun klanten. Met deze speciale boodschap willen de supermarkten hun horecacollega’s een hart onder de riem steken, nu de foodservicetak hard wordt getroffen door de coronamatregelen.
Retail en horeca zochten elkaar op en maakten samen een ludieke video die de kracht van samenwerking en solidariteit in een moeilijke tijd laat zien. Supermarkt-icoon Harry Piekema, treedt samen met een aantal medewerkers uit verschillende horecabedrijven op om de boodschap duidelijk te maken. Kern van de boodschap die de supermarkten in Delft uitdragen is dat mensen niet alleen tijdens de kerstdagen hebben kunnen genieten van de diners van hun favoriete restaurants, maar dat verhaal ook na de kerstdagen moeten blijven volhouden, want ‘de horeca gaat nog een donkere tijd tegemoet alvorens zij weer op eigen kracht kan draaien’. Geheel in de stijl van #supportyourlocals kwam deze video tot stand met enkel lokale partijen, zoals Uitgesproken Gasten voor het script, regie en de productie en Ruji voor muziek.
Deelnemende supermarkten
Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft is blij met de steun van de retailpartijen en bedankt de deelnemende supermarkten PLUS Bomenwijk, PLUS Tanthof, PLUS Martin Panis, JUMBO Buitenhof en JUMBO Tanthof.
Steun
Eerder riep Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland, ook al op tot meer steun vanuit de retailsector voor de foodservicesector. Deze bedrijfstak heeft zwaar te lijden onder de huidige coronamaatregelen. Het FSIN is van mening dat partijen die voordeel hebben bij de crisis zich best mogen inzetten voor de getroffen sectoren.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marktaandeel Jumbo stijgt het hardst in 2020
Analyse – Van alle supermarktketens in Nederland is Jumbo het afgelopen jaar het hardst gestegen. Het marktaandeel nam met een 0,5 procent toe, daar waar andere ketens niet verder groeiden dan 0,2%. Dat blijkt uit de jaarlijkse marktaandelen die onderzoeksbureau Nielsen vandaag bekendmaakt.
Lees berichtOnderzoeksleider Inga Blokker volgt Jan-Willem Grievink op bij FSIN
Interview – Foodservice Instituut Nederland (FSIN) krijgt een nieuwe directeur. Onderzoekleidster Inga Blokker (33) gaat per 1 mei aanstaande Jan-Willem Grievink opvolgen, die met pensioen gaat en het kenniscentrum leidde vanaf 2003. Blokker wil vooral de goede dingen van het FSIN bewaren, maar de geanalyseerde informatie ook toegankelijker en makkelijker bereikbaar maken voor de leden.
Lees berichtBoerschappen neemt SupportYourLocals Amsterdam over
Overname – Het Brabantse maaltijdboxenbedrijf Boerschappen gaat alle activiteiten overnemen van SupportYourLocals Amsterdam. De samenwerking is per direct gestart en moet de lokale en korte voedselketens in de hoofdstad naar een hoger niveau te tillen.
Lees berichtCoop groeit met 16% fors harder dan de markt
Supermarkten - Coop Supermarkten behaalde in 2020 16 procent meer omzet dan in 2019. De totale consumentenomzet steeg met bijna € 200 miljoen van € 1,5 miljard (in 52 weken) naar € 1,7 miljard (in 53 weken). Daarmee groeit de coöperatieve supermarktorganisatie opnieuw harder dan de markt (8,9%, bron: Nielsen).
Lees berichtJumbo neemt vier La Place-stationslocaties over van HMSHost
Stationslocaties – Jumbo heeft eind december vier La Place-locaties overgenomen van horecabedrijf HMSHost. Het betreft de stationslocaties Utrecht, Leiden, Rotterdam en Den Haag. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Jumbo, zoals die vandaag bekend zijn gemaakt.
Lees berichtVermaat gaat exploitatie oppakken van 44 La Place-restaurants
Samenwerking - Jumbo Groep Holding, eigenaar van La Place, en horeca-en cateringspecialist Vermaat Groep maken vandaag bekend dat beide partijen een strategische samenwerking aan gaan voor de exploitatie van 44 La Place restaurants. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties.
Lees bericht