Delftse supermarkten helpen de lokale horeca
Actie – Blijf bestellen bij de lokale horeca. Dat is de boodschap die de Delftse supermarkten meegeven aan hun klanten. Met deze speciale boodschap willen de supermarkten hun horecacollega’s een hart onder de riem steken, nu de foodservicetak hard wordt getroffen door de coronamatregelen.
Retail en horeca zochten elkaar op en maakten samen een ludieke video die de kracht van samenwerking en solidariteit in een moeilijke tijd laat zien. Supermarkt-icoon Harry Piekema, treedt samen met een aantal medewerkers uit verschillende horecabedrijven op om de boodschap duidelijk te maken. Kern van de boodschap die de supermarkten in Delft uitdragen is dat mensen niet alleen tijdens de kerstdagen hebben kunnen genieten van de diners van hun favoriete restaurants, maar dat verhaal ook na de kerstdagen moeten blijven volhouden, want ‘de horeca gaat nog een donkere tijd tegemoet alvorens zij weer op eigen kracht kan draaien’. Geheel in de stijl van #supportyourlocals kwam deze video tot stand met enkel lokale partijen, zoals Uitgesproken Gasten voor het script, regie en de productie en Ruji voor muziek.
Deelnemende supermarkten
Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft is blij met de steun van de retailpartijen en bedankt de deelnemende supermarkten PLUS Bomenwijk, PLUS Tanthof, PLUS Martin Panis, JUMBO Buitenhof en JUMBO Tanthof.
Steun
Eerder riep Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland, ook al op tot meer steun vanuit de retailsector voor de foodservicesector. Deze bedrijfstak heeft zwaar te lijden onder de huidige coronamaatregelen. Het FSIN is van mening dat partijen die voordeel hebben bij de crisis zich best mogen inzetten voor de getroffen sectoren.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jumbo opent twaalfde Jumbo Foodmarkt in Scheveningen
Formulenieuws – Jumbo opende in Scheveningen deze week de twaalfde Jumbo Foodmarkt. De voormalige winkel Aan de Haven is volledig vernieuwd naar een Jumbo Foodmarkt en biedt klanten op 2.700 vierkante meter een volledig nieuwe foodbeleving.
Lees berichtInternationale inkoopclub Jumbo breidt verder uit
Inkoop - Everest en Epic Partners, de inkooporganisaties waar Jumbo zich vorig jaar bij heeft aangesloten, heeft een nieuw lid: Aura Retail. Onder die vlag kopen de Franse retailers Intermarché, Auchan en Casino in. Daarmee wordt de inkoopmacht van Everest en Epic Partners aanzienlijk versterkt. Dit meldt vakmedium FoodPersonality.
Lees berichtVriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtEerste Belgische Jumbo Foodmarkt opent in Gent
Formulenieuws - Jumbo heeft in Gent in de eerste Belgische Jumbo Foodmarkt geopend. De winkel toont veel versafdelingen en lokale producten. Jumbo wil met de nieuwe Foodmarkt de Belgische consument een nieuwe foodbeleving bieden.
Lees berichtJumbo Nieuwkoop opent Jumbo Foodcafé
Supermarkt – Jumbo Bas Bobeldijk in Nieuwkoop heeft op de plaats van de servicebalie een Jumbo Foodcafé geopend. Het feit dat supermarkten geen tabak meer mogen verkopen greep hij aan om een positief alternatief neer te zetten.
Lees berichtJumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen
Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...
Lees bericht