Delftse supermarkten helpen de lokale horeca


Actie – Blijf bestellen bij de lokale horeca. Dat is de boodschap die de Delftse supermarkten meegeven aan hun klanten. Met deze speciale boodschap willen de supermarkten hun horecacollega’s een hart onder de riem steken, nu de foodservicetak hard wordt getroffen door de coronamatregelen.

Retail en horeca zochten elkaar op en maakten samen een ludieke video die de kracht van samenwerking en solidariteit in een moeilijke tijd laat zien. Supermarkt-icoon Harry Piekema, treedt samen met een aantal medewerkers uit verschillende horecabedrijven op om de boodschap duidelijk te maken. Kern van de boodschap die de supermarkten in Delft uitdragen is dat mensen niet alleen tijdens de kerstdagen hebben kunnen genieten van de diners van hun favoriete restaurants, maar dat verhaal ook na de kerstdagen moeten blijven volhouden, want ‘de horeca gaat nog een donkere tijd tegemoet alvorens zij weer op eigen kracht kan draaien’. Geheel in de stijl van #supportyourlocals kwam deze video tot stand met enkel lokale partijen, zoals Uitgesproken Gasten voor het script, regie en de productie en Ruji voor muziek.

Deelnemende supermarkten

Koninklijke Horeca Nederland afdeling Delft is blij met de steun van de retailpartijen en bedankt de deelnemende supermarkten PLUS Bomenwijk, PLUS Tanthof, PLUS Martin Panis, JUMBO Buitenhof en JUMBO Tanthof.

Steun

Eerder riep Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland, ook al op tot meer steun vanuit de retailsector voor de foodservicesector. Deze bedrijfstak heeft zwaar te lijden onder de huidige coronamaatregelen. Het FSIN is van mening dat partijen die voordeel hebben bij de crisis zich best mogen inzetten voor de getroffen sectoren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Marktaandeel Jumbo stijgt het hardst in 2020

Analyse – Van alle supermarktketens in Nederland is Jumbo het afgelopen jaar het hardst gestegen. Het marktaandeel nam met een 0,5 procent toe, daar waar andere ketens niet verder groeiden dan 0,2%. Dat blijkt uit de jaarlijkse marktaandelen die onderzoeksbureau Nielsen vandaag bekendmaakt.

Lees bericht


Onderzoeksleider Inga Blokker volgt Jan-Willem Grievink op bij FSIN

Interview – Foodservice Instituut Nederland (FSIN) krijgt een nieuwe directeur. Onderzoekleidster Inga Blokker (33) gaat per 1 mei aanstaande Jan-Willem Grievink opvolgen, die met pensioen gaat en het kenniscentrum leidde vanaf 2003. Blokker wil vooral de goede dingen van het FSIN bewaren, maar de geanalyseerde informatie ook toegankelijker en makkelijker bereikbaar maken voor de leden.

Lees bericht


Coop groeit met 16% fors harder dan de markt

Supermarkten - Coop Supermarkten behaalde in 2020 16 procent meer omzet dan in 2019. De totale consumentenomzet steeg met bijna € 200 miljoen van € 1,5 miljard (in 52 weken) naar € 1,7 miljard (in 53 weken). Daarmee groeit de coöperatieve supermarktorganisatie opnieuw harder dan de markt (8,9%, bron: Nielsen).

Lees bericht



Vermaat gaat exploitatie oppakken van 44 La Place-restaurants

Samenwerking - Jumbo Groep Holding, eigenaar van La Place, en horeca-en cateringspecialist Vermaat Groep maken vandaag bekend dat beide partijen een strategische samenwerking aan gaan voor de exploitatie van 44 La Place restaurants. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid