Deliveroo introduceert burger met ’s werelds heetste peper
Bezorgdienst – Maaltijdbezorger Deliveroo introduceert samen met Johnny’s Burger Company de burger met de heetste peper. De burger met de peper Carolina Reaper, die in de saus is verwerkt, heeft als naam gekregen ‘Firebreather’.
Voor wie zijn vingers - of mond - durft te branden aan de Firebreather heeft Deliveroo een challenge in het leven geroepen. Degenen die zichzelf filmt tijdens het eten van de heetste hamburger ter wereld en deze deelt op Instagram maakt kans op een voucher van €100,-.
Pittige hamburger
Volgens onderzoek van Deliveroo houdt de Nederlander ook wel van pittig. Het merendeel (61%) van de ondervraagden is namelijk wel te porren voor een pittig maaltje. Voor een op de zeven (14%) kan het eten zelfs niet pittig genoeg zijn. Dat Nederlanders dus niet meer zo van pittig houden is volgens de maaltijdbezorger dus niet juist: ‘bye bye puntpaprika of potje tabascosaus’ schrijven ze in een toelichting.
Schaal van Scoville
De gebruikte peper Carolina Reaper bij de Firebreather scoort gemiddeld 1.569.300 op de schaal van Scoville, een schaal die de pittigheid van pepers en sauzen meet. En dat is heel pittig. Ter vergelijking, een gerecht dat door de gemiddelde Nederlander als pittig wordt ervaren, telt rond de 500-1000 Scoville-eenheden. Reden ook voor het Guinness Book of Records de Carolina Reaper tot de heetste peper ter wereld uit te roepen.
De burger is vanaf voor €8,95 exclusief te bestellen bij Deliveroo bij de Johnny’s Burger Company in Almere, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag, Haarlem, Leiden en Scheveningen. Vanaf woensdag komen daar de locaties in Eindhoven en Tilburg bij.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Hamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen in Nederland
Formulenieuws – Het premium Californische hamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen om in Nederland te starten. Het bedrijf heeft franchise consultant Franchise Match opdracht gegeven franchisepartners daarvoor te vinden.
Lees berichtVolledige geautomatiseerde burgershop opent in California
Buitenland – In Zuid-California is de eerste volledig geautomatiseerde en AI-aangedreven burgerrestaurant geopend. Bij de ‘CaliExpress by Flippy’ is het nu mogelijk om premium Wagyu Blend Burgers aan te bieden tegen traditionele burgerprijzen, zo laten de initiatiefnemers weten.
Lees berichtRotterdam krijgt met SMASH een nieuwe hamburgerervaring
Horecaconcept – Rotterdam moet binnenkort een nieuw horecaconcept krijgen waar alles draait om de hamburger. Initiatiefnemer Diego Buik belooft een bescheiden menukaart maar ‘met de vertrouwde kwaliteit van Chef Diego en Diego’s Burgers, vertaald naar een 'diner-concept' met burgers, friet en dranken’.
Lees berichtGroei cafetariasector in eerste half jaar stabiel op ruim 11%
Analyse – De groei van de Nederlandse cafetaria blijft tot en met juni dit jaar op 11 procent. Dit blijkt uit verzamelde gegevens via de kassadata van NTF, op basis van 360 cafetaria’s met een gezamenlijk aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.
Lees berichtGemiddelde horecaprijs vegaburger lager dan vleesburger
Onderzoek – Voor een gemiddelde kwaliteitshamburger betaal je in Nederlandse horeca €16,34. Maar voor een vegaburger is dat €16,15. De gemiddelde prijs voor een vegaburger ligt dus lager dan voor een vleesburger. Dat heeft de Hamburger Bijbel uitgezocht op basis van 500 menukaarten in de Nederlandse horeca.
Lees berichtNederlanders verbreken eerder hun goede (eet)voornemens
Bezorganalyse - Dit jaar verbreken Nederlanders eerder dan ooit hun goede eetvoornemens. Dat blijkt uit een prognose van Deliveroo. De maaltijdbezorgservice voorspelt dat donderdag 13 januari 2022 om 19:14 de Nederlandse consument de goed voornemens is vergeten en weer massaal fastfood, zoete lekkernijen en alcohol bestelt.
Lees bericht