Deliveroo start zoekactie ‘Ride to Find’ naar vermiste personen


Actie – Vanaf vandaag, 30 april, starten maaltijdenbezorgdienst Deliveroo en de politie de campagne ‘Ride to Find’. Deliveroo-bezorgers in Amsterdam, Den Haag, Breda en Nijmegen rijden een maand lang met posters op hun bezorgtas van vermiste personen. Politie hoopt op die manier tips te ontvangen over een vijftal langdurige vermiste personen. De actie maakt onderdeel uit van de ‘Mis je mei?’-maand. Deze is bedoeld om vermissingszaken in Nederland extra aandacht te geven. Dat is meteen het startpunt waarop ongeveer 100 Deliveroo-koeriers met een aangepaste bezorgtas rondrijden in de vier steden. De verdwijningsposters zoals die op de bezorgtassen te zien zijn, worden ook via sociale media gedeeld om de actie nationale aandacht te geven. Mediahype Het is de eerste keer dat deze samenwerking plaatsvindt in Nederland. In het Verenigd Koninkrijk zorgde eenzelfde campagne, met de organisatie Missing People, in december 2018 voor een heuse mediahype, laat Deliveroo weten. Daar werden drie van de vermiste personen gevonden tijdens de campagne. Ook in België is aandacht geweest voor de Ride to Find-campagne in januari van dit jaar. Daar werd aandacht gevraagd voor vermiste kinderen, via de organisatie Child Focus. In Nederland worden de ruim 2.500 Deliveroo-bezorgers, naast de campagne, aangemoedigd om de link naar de pagina vermiste personen van de politie te delen via social media. Het gaat om de volgende vijf langdurig vermiste personen: •          James Patrick Grealis, 35 jaar en vermist uit Breda sinds 23 oktober 2008; •          Bas Rossen, 63 jaar en vermist uit Breda sinds 15 januari 2017; •          Jeroen de Wit, 32 jaar en vermist uit Leimuiden sinds 18 februari 2018; •          Sidney Lute, 21 jaar oud en vermist uit Assendelft sinds 2 november 2016; •          Dirk van den Belt, 82 jaar en vermist uit Kampen op 8 april 2018 Bron: Deliveroo/@FoodClicks Actie – Vanaf vandaag, 30 april, starten maaltijdenbezorgdienst Deliveroo en de politie de campagne ‘Ride to Find’. Deliveroo-bezorgers in Amsterdam, Den Haag, Breda en Nijmegen rijden een maand lang met posters op hun bezorgtas van vermiste personen. Politie hoopt op die manier tips te ontvangen over een vijftal langdurige vermiste personen. De actie maakt onderdeel uit van de ‘Mis je mei?’-maand. Deze is bedoeld om vermissingszaken in Nederland extra aandacht te geven. Dat is meteen het startpunt waarop ongeveer 100 Deliveroo-koeriers met een aangepaste bezorgtas rondrijden in de vier steden. De verdwijningsposters zoals die op de bezorgtassen te zien zijn, worden ook via sociale media gedeeld om de actie nationale aandacht te geven. Mediahype Het is de eerste keer dat deze samenwerking plaatsvindt in Nederland. In het Verenigd Koninkrijk zorgde eenzelfde campagne, met de organisatie Missing People, in december 2018 voor een heuse mediahype, laat Deliveroo weten. Daar werden drie van de vermiste personen gevonden tijdens de campagne. Ook in België is aandacht geweest voor de Ride to Find-campagne in januari van dit jaar. Daar werd aandacht gevraagd voor vermiste kinderen, via de organisatie Child Focus. In Nederland worden de ruim 2.500 Deliveroo-bezorgers, naast de campagne, aangemoedigd om de link naar de pagina vermiste personen van de politie te delen via social media. Het gaat om de volgende vijf langdurig vermiste personen: •          James Patrick Grealis, 35 jaar en vermist uit Breda sinds 23 oktober 2008; •          Bas Rossen, 63 jaar en vermist uit Breda sinds 15 januari 2017; •          Jeroen de Wit, 32 jaar en vermist uit Leimuiden sinds 18 februari 2018; •          Sidney Lute, 21 jaar oud en vermist uit Assendelft sinds 2 november 2016; •          Dirk van den Belt, 82 jaar en vermist uit Kampen op 8 april 2018 Bron: Deliveroo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Deliveroo komt met ‘coole picknick-tas’

Bezorgdienst – Inspelend op het warme weer de komende dagen biedt Deliveroo picknick-liefhebbers de mogelijkheid de hapjes en drankjes koud te houden in het park of op het strand. De bezorgdienst introduceert namelijk eigen thermische koeltas in picknick-formaat.

Lees bericht


Deliveroo bezorgers zoeken naar vermiste personen

Bezorgdienst – De bezorgers van Deliveroo zijn een samenwerking aangegaan met AMBER Alert. De riders tonen de hele maand september afbeeldingen van vermiste personen op hun bezorgtas. De campagne ‘Ride to Find’ is in samenwerking met de Nationale Politie opgezet.

Lees bericht

US Foods gaat speciaal werk maken van ‘ghost kitchens’

Buitenland – Het Amerikaanse foodservicebedrijf US Foods gaat een aparte divisie opzetten voor ‘ghosts kitchens’, keukens waar uitsluitend wordt gewerkt voor het bezorgen van maaltijden. Het bedrijf wil er op die manier voor zorgen dat restaurants nog meer werk kunnen maken van hun bezorg- en afhaalmogelijkheden.

Lees bericht




Deliveroo geeft klanten mogelijkheid horeca fooi te geven

Bezorgdienst – Bezorgservice Deliveroo heeft een nieuwe maatregel genomen om lokale restaurants te steunen. Vanaf vandaag bieden zij klanten de mogelijkheid om een fooi te geven aan het restaurant waar ze hebben besteld. Deliveroo heeft daarvoor een nieuwe functie op het platform gelanceerd waarmee klanten hun rekening naar boven kunnen afronden.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid