Deliveroo ziet sterke groei Marketplace+ dienst
Bezorgservice - De Marketplace+-dienst van Deliveroo heeft een goed eerste jaar achter de rug. Ruim 550 restaurants hebben zich op dit platform aangesloten, waarbij zij gebruik maken van de diensten van Deliveroo, maar bestellingen door eigen bezorgers laten bezorgen. Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers met hun bezorgactiviteiten. Het komend jaar wil Deliveroo nog honderden restaurants aansluiten op het platform. Die restaurants profiteren van het bereik van het Deliveroo-platform, maar blijven wel hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Volgens Deliveroo zijn dat er heel wat. Veder zijn het vooral individuele restaurants, die met eigen bezorging werken en gebruik maken van Deliveroo. Pas daarna zijn het de restaurantketens. Groei Van de plaatsen waar Deliveroo actief is worden de meeste Marketplace+-bestellingen gedaan in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. De meest populaire gerechten die besteld worden, zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten. Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.” Bron: @FoodClicks Bezorgservice - De Marketplace+-dienst van Deliveroo heeft een goed eerste jaar achter de rug. Ruim 550 restaurants hebben zich op dit platform aangesloten, waarbij zij gebruik maken van de diensten van Deliveroo, maar bestellingen door eigen bezorgers laten bezorgen. Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers met hun bezorgactiviteiten. Het komend jaar wil Deliveroo nog honderden restaurants aansluiten op het platform. Die restaurants profiteren van het bereik van het Deliveroo-platform, maar blijven wel hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Volgens Deliveroo zijn dat er heel wat. Veder zijn het vooral individuele restaurants, die met eigen bezorging werken en gebruik maken van Deliveroo. Pas daarna zijn het de restaurantketens. Groei Van de plaatsen waar Deliveroo actief is worden de meeste Marketplace+-bestellingen gedaan in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. De meest populaire gerechten die besteld worden, zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten. Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtJRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel
Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.
Lees berichtDe winnaars van de Gault&Millau Awards 2024
Verkiezing – Maandagmiddag werd in het Utrechtse Tivoli Vredenburg de winnaars bekend gemaakt van de Gault & Millau Awards 2024. Onder het toeziend oog van de top van de Nederlandse restaurantwereld werden zij op het podium bekroond, in 18 categorieën als ‘Chef van het Jaar’, ‘Jonge Chef van het Jaar’ en ‘Gastheer van het Jaar’. Na afloop van de bijeenkomst werd de nieuwe...
Lees berichtRamzy Group gaat samenwerken met Royal Swinkels
Samenwerking - De Ramzy Group en Royal Swinkels Family Brewers gaan samenwerken. De bierbrouwer uit Brabant versterkt hiermee haar positie in de hoofdstad. De Ramzy Group exploiteert in Amsterdam 35 bars, restaurants en hotels en is daarmee een gevestigde speler binnen de Amsterdamse hospitalitysector. Deze samenwerking legt tevens de basis voor verdere Amsterdamse groei van de Ramzy Group.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtING: ‘Horeca gaat mager jaar tegemoet in 2024’
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2024 zijn, met een minimale volumegroei van 1%, mager. Dit komt door de lage economische groei, een licht stijgende werkloosheid, een laag consumentenvertrouwen en oplopende prijzen in de horeca. Dat voorspelt ING Research in een Vooruitzicht Horeca.
Lees bericht