Deliveroo ziet sterke groei Marketplace+ dienst
Bezorgservice - De Marketplace+-dienst van Deliveroo heeft een goed eerste jaar achter de rug. Ruim 550 restaurants hebben zich op dit platform aangesloten, waarbij zij gebruik maken van de diensten van Deliveroo, maar bestellingen door eigen bezorgers laten bezorgen. Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers met hun bezorgactiviteiten. Het komend jaar wil Deliveroo nog honderden restaurants aansluiten op het platform. Die restaurants profiteren van het bereik van het Deliveroo-platform, maar blijven wel hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Volgens Deliveroo zijn dat er heel wat. Veder zijn het vooral individuele restaurants, die met eigen bezorging werken en gebruik maken van Deliveroo. Pas daarna zijn het de restaurantketens. Groei Van de plaatsen waar Deliveroo actief is worden de meeste Marketplace+-bestellingen gedaan in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. De meest populaire gerechten die besteld worden, zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten. Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.” Bron: @FoodClicks Bezorgservice - De Marketplace+-dienst van Deliveroo heeft een goed eerste jaar achter de rug. Ruim 550 restaurants hebben zich op dit platform aangesloten, waarbij zij gebruik maken van de diensten van Deliveroo, maar bestellingen door eigen bezorgers laten bezorgen. Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers met hun bezorgactiviteiten. Het komend jaar wil Deliveroo nog honderden restaurants aansluiten op het platform. Die restaurants profiteren van het bereik van het Deliveroo-platform, maar blijven wel hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Volgens Deliveroo zijn dat er heel wat. Veder zijn het vooral individuele restaurants, die met eigen bezorging werken en gebruik maken van Deliveroo. Pas daarna zijn het de restaurantketens. Groei Van de plaatsen waar Deliveroo actief is worden de meeste Marketplace+-bestellingen gedaan in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. De meest populaire gerechten die besteld worden, zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten. Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Foodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees berichtING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO
Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.
Lees berichtFrans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees berichtMICHELIN-effect duidelijk merkbaar bij BBB Maastricht
Vakbeurzen – Op de eerste dag van horecavakbeurs BBB Maastricht, die voor de 69ste keer werd geopend, was ook direct merkbaar welke invloed de MICHELIN-uitreiking had op de bezoekers. De beurs trok een recordaantal bezoekers op de eerste dag.
Lees bericht